KristoferS
Aktiv medlem
Över allt står det att 20D har USB 2, betyder det att den inte alls är kompatibel med USB 1.1?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
KristoferS skrev:
Över allt står det att 20D har USB 2, betyder det att den inte alls är kompatibel med USB 1.1?
Arne S skrev:
Jag har kört 20D på min dator med USB 1.1, inga problem.
Däremot gjorde jag det bara i provsyfte. För överföring av bilder rekommenderar jag stark att du skaffar en kortläsare för 75-100:- på Clas Ohlsson, Biltema eller annanstans. Betydligt smidigare och snabbare överföring.
(iZØ) skrev:
Var det värsta jag hört... Köp ingen kortläsare på CO/BT, man kan ju räkna ut med blindtarmen att Canons hårdvara är lite mer pålitlig i detta fall... USB 2.0 är 100% bakåtkompatibel. Är det risk för dataförluster mm mm vi pratar om så är risken förmodligen störst med ovan nämnda separata kortläsare...
iZØ skrev:
Var det värsta jag hört... Köp ingen kortläsare på CO/BT, man kan ju räkna ut med blindtarmen att Canons hårdvara är lite mer pålitlig i detta fall... USB 2.0 är 100% bakåtkompatibel. Är det risk för dataförluster mm mm vi pratar om så är risken förmodligen störst med ovan nämnda separata kortläsare...
Kan inte din blindtarm berätta vad som rimligtvis skulle kunna vara sämre i en CF-läsare från CO än från Canon? Det lär inte vara priset, det kan inte vara innehållet, för mig återstår då färgen eller plasten den är gjord av.(iZØ) skrev:
Var det värsta jag hört... Köp ingen kortläsare på CO/BT, man kan ju räkna ut med blindtarmen att Canons hårdvara är lite mer pålitlig i detta fall...