Annons

20D med BRA objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Med dagens tillstånd i östersjön så bör det vara svårt att få tag i laxar :-D

Hur är det med garantier etc hos technicdirekt?
Jag menar... det är ju bra att det är billigt, men vilka garantier existerar?
 
Vet ej.. oftast är det ju inte köpstället som åtgärdar fel utan tillverkaren. Det finns nog någon eu lag som reglerar sådant.
 
Ifall du går in på Pricerunner och väljer en kameraprodukt, vilken som helst, så ser du att technicdirekt ofta finns med som en återförsäljare. Där kan du då även klicka på en länk som visar konsumentreaktioner hos dem som köpt av företaget.
 
Så här står det på deras hemsida.

"Vad är det för garanti på produkten om jag köper den från Technikdirekt?
Via Technikdirekt har du produktgaranti i ett år. Garantin kan i vissa fall vara längre, det är dock upp till varje enskild tillverkare."
 
pepperazzi skrev:
även om det kanske var ett zoomobjektiv du sökte, så måste jag ändå tipsa om Canons 50mm/1.8 II. Grym skärpa för 1124:- på cyberphoto.
Visst, det är plastigt och lätt, men ruskigt skarpt!

Jo de flesta budgetnormaler är mycket prisvärda...

Läste dock en test (kommer inte ihåg var) där nämnda Tamron 28-75 faktiskt klådde Canons 50 1.8 i skärpa vid 50mm! Skillnaderna var mycket små men imponerande är det...

//Larsa
 
Japp det är den du är ute efter.

klicka på international i överkant och välj svenska så får du priset i SEK
 
.Z. skrev:
Jo de flesta budgetnormaler är mycket prisvärda...

Läste dock en test (kommer inte ihåg var) där nämnda Tamron 28-75 faktiskt klådde Canons 50 1.8 i skärpa vid 50mm! Skillnaderna var mycket små men imponerande är det...

//Larsa

? jag skulle gärna sett en länk på det... kanske var ett måndagsex? Ingen prime ska få stryk av en zoom... inte ens canons L-zoomar är skarpare än deras primes.
 
hailstorm skrev:
? Ingen prime ska få stryk av en zoom... inte ens canons L-zoomar är skarpare än deras primes.

jodå, det händer. Med Canons L-zoomar vet jag inte men i vissa andra fall...

Ska söka efter länken men förstår förstås att enbart en test inte alltid är sanningen ;-)

//Larsa
 
Utdrag ur testen:

"At 50mm the Tamron was actually very slightly sharper then the Canon 50/1.8 prime at equal aperture. The difference was small and in real world images might be hard to detect."

Här är hela testen...

//Larsa
 
Hur skulle ett Macro fungera som walk-around-objektiv?

tex. Canon EF-S 60 mm F2.8 macro eller Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM?
 
oldtowns skrev:
Som jag skrev tidigare så gäller detta specifikt 20D och det ska Canon själva också vara medvetna om.

Hmmm...borde väl vara Sigma som är "medvetna" i så fall. För inte är det väl så att Canon skall anpassa husen efter tredjepartsgluggarna??

Hur som helst är det säkert en bra glugg. Kan också intyga att Tamron-zoomen hänger bra med 50/1.8 vad gäller såväl skärpa som annan bildkvalité.
 
Jag förstår din invändning. Och jag sa på ungefär samma vis själv. Men detta är tydligen ett problem som Canon har med objektiv kring vidvinkel-normal-brännvidden. Detta har även hänt med objektiv av deras eget märke, som den enskilde konsumenten lagt ut femsiffriga belopp för. Notabelt är även att jag tittade på en annan diskussion som handlade om Nikon D70 med Nikons eget normalobjektiv. Återigen fanns problemet med skärpan.

Forum > Teknikfrågor per Tillverkare > Nikon Digitalt > Både bakfokus och frontfokus! (D70)
 
Vill förtydliga att jag inte har synpunkter på dina kunskaper i sak, har aldrig provat ett sådant objektiv. Jag tänkte mer på vem som bör åtgärda problemen. Men är det med originalgluggar också är det ju annorlunda, men jag har i så fall svårt att tro att det bara skulle röra 20D. Visst förekommer det att husen behöver justeras, men det gäller nog alla märken och modeller.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.