Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

20D: hållbarhet & batteritid

Produkter
(logga in för att koppla)

SammyBoy

Aktiv medlem
Inom en snar framtid kommer antagligen en 20D införskaffas. Men innan dess skulle jag gärna vilja veta hur ni som har denna kamera upplever olika battaritider?

Skulle också vilja veta hur man bör behandla detta kamerahus när man är ute och går i naturen... Tex. tar den skada av att strykas mot våta grenar/blad? Kraftig dimma en tidig morgon?

Tack på förhand!
 
Hej

Jag använder bla 20D i naturen och har inte upplevt några problem, men oavsett hur tättad och hur hållbar en kamera är så är jag ändå rädd om dem. Om det inte är något att fota så har jag utrustningen i en fotoryggsäck. Försöker undvika att gå emot saker med kameran och undviker regn, med tex plastpåse runt kameran.

Batteri tid vet jag inte men jag har två batterier, ett Canon orginal och ett pirat från www.zebramedia.com . Jag kan nog ta ca 500 bilder på ett batteri.

MVH

Omar Brännström
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.