Annons

20 D 13 700 kr I finland

Produkter
(logga in för att koppla)

Norrbild

Aktiv medlem
Var och fotograferade i dag i Haparanda och var då över till Torneå och kikade på kamera prylar, From nästa vecka så kunde jag köpa EOS 20 D för 13 700 kr där, och 10 D för 12 000. Skapliga priser !!

Ström skrev:
Har denna Wille någon www adress?

Nej inte vad jag vet, de är en liten fotobutik med ett snabb labb för framkallning och som säljer en del fotoutrustning, Funderar på att åka över i morgon igen och kolla lite mera ang 20 D då jag skall upp till Haparanda och jobba igen..

Vet inte om hans priser är unika så , kan tänka mig att de går att få samma priser på andra håll med i finland ! Men de lät som att han kunde leverera 20 D i stort sitt direkt, Inga köer och väntetid !

Ingen tull eller moms inom eu. Du betalar ju moms i finland när du handlar. Hänvisar till den fria rörligheten inom europeiska unionen.

t-quick skrev:
hur är det med tull och moms när man handlar från finland?

Inte en spänn, Finland är liksom Sverige EU medlemm. Det är liksom det som är finessen med EU, den fria inre marknaden som sätter lite sprätt på dom svenska överpriserna.

//

Svårt att vara först här...
Passa på att handla billigt hos alko när man ändå är över!

Lät intressant...

Man kanske skulle ta en tripp till Torneå...

Så det finns annat än disel och sprit som är billigt i Finland:)

För övrigt så är vi nästan nästgårds:)

--jalle (Luleå)

Herkules) Lennerö (Norrbild skrev:
Var och fotograferade i dag i Haparanda och var då över till Torneå och kikade på kamera prylar, From nästa vecka så kunde jag köpa EOS 20 D för 13 700 kr där, och 10 D för 12 000. Skapliga priser !!

Jaha...nu blir väl Wille så ner ringd av en massa medlemmar som vill köpa kameror av honom att han glömmer bort mattskivorna som jag har beställt :)

/ Jerker som också bor i Haparanda och handlar hos Wille.

Slut...

Jag blev nyss uppringd av min fru som jag skickade för att handla hos FotoWille:) (Eller rättare sagt, hon skulle till Torneå för att handla och då skickade jag henne till FotoWille också)

De var slut... Han skulle troligen få in fler i slutet av månaden...

Där försvann mitt lilla hopp... Nu är det bara på att hoppas på att Cyber får in fler kameror idag...

--jalle

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar