Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

16-50 serienummer

Produkter
(logga in för att koppla)

quarc

Aktiv medlem
Några som nyligen köpt 16-50 och kan ge en indikation om var serienumren ligger för nya objektiv så man kan vara säker när man köper att man inte köper ett gammalt (med möjliga SDM-problem) så skulle jag vara tacksam. Skippa gärna sista 2-3 siffrorna och ersätt med x, vill bara veta ungefär var det ligger.

Tack för hjälpen.

Funderar också på att skaffa ett DA*16-50.

Ett tips är att kolla på pentaxforums.com men det vet väl du redan.

Dela gärna med dig, om du kommer fram till något.

Ett litet tips. Det finns 51 registrerade ägare på fotosidan. Man kan ju se när dom lagt dom i kameraväskan. Även om det inte är säker att det är inköpt då, så kan man ju alltid fråga vilket serienummer dom har. ;-)

//Lars

Jag har tidigare ägt ett 16-50 som jag köpte på B&H i NY den 4/5 -2008 den hade serienummer 9018xxx och kostade mig med dåvarande dollarkurs på ca. 6kr 4697kr, lite offtopic men ändå.
Inga problem med SDM på den, AF fungerade även bra på min ist* DL via skruven.
Visst är det en bra optik, vädertätning, 16mm vidvinkel och SDM är trevligt, men jag tycker inte bildkvalitén är på samma nivå som med limited gluggarna, 21, 35 och 70, största nackdelen är nog storleken tycker jag.
/Mvh Tobias

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar