Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

är nikon d50 och d70s på G ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tänkte väl..

För jag har hört att den ska vara brun...

Hittade en bild på den nu, jisses grädd/likör brun..

Uähhhhhhh..

Har svarta fejkbilder oxå dock..

Men det är nog som du säger, den kan ju mycket väl vara silver..

Ähh, nu ska jag lägga ner detta om D50, och göra nåt vettigt...

Vi får ju se snart ändå..

Va tusan håller Nikon på med? Dumt att ens försöka konkurrera med Canon, detta var de dummaste releaser jag hört maken på. D50 kanske kan vara motiverad, men snälla, d70s med de fattiga uppgraderingarna? Jag är besviken iaf.

Jag tror att den kommer både i silver och svart. Japaner är svaga för silver har jag hört av kollegor som jobbat i Japan.

--jalle

Arleklint skrev:
Tyvärr är jag osäker. Fejkbilder är silver och analoga instegsmodeller tidigare har vart i silver.

Huvva :(

Nikon har iaf vett att sätta en LCD på ovansidan (till skillnad mot på canons 300D/350D).

Antar att den kommer i svart version oxå?

Framförallt så stämmer inte bilden överens med de ritade bilderna som finns i D50 manualen som gick att ladda ner från Nikons site under en kort stund.

--jalle

Jeppe skrev:
Feeeejk! :) Kolla D50-märket....kan iofs vara dålig fastsättning från fabriken ;)

JalleS skrev:
Framförallt så stämmer inte bilden överens med de ritade bilderna som finns i D50 manualen som gick att ladda ner från Nikons site under en kort stund.

--jalle

Här är en bild på en photoshoppad D50 där man utgått ifrån skisserna i manualen. Tycker denna är den bild som verkar vara mest lik D50 om man ser till bilderna i manualen.

http://home.hetnet.nl/~herflor/hvdh_nikond50&70.jpg

Bedöm själva.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar