ANNONS
Annons

är nikon d50 och d70s på G ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det tråkiga kan vara det, enligt bilderna, att de kommer med 18-55 resp. 28-80 gluggar inte det jag längtar efter, det 18-70 kitobjektivet.
Enligt CyberPhoto kommer den med 18-70.
Men, man vet inte. 1 dygn kvar till release?

/Fred

Senast ändrad:
Nytt bra pris!

Tyskarna sänker priset till 7535 exl frakt för 18-70 kitet. (enligt forex översättning ikväll)
http://www.technikdirekt.de/ Funderar på att äntligen slå till! /bosse

Det är ju verkligen köpläge på kvarvarande D70, de små D70s-förändringarna är knappast värda mellanskillnaden.

clindh skrev:
Det är ju verkligen köpläge på kvarvarande D70, de små D70s-förändringarna är knappast värda mellanskillnaden.

Sannerligen, Cyberphoto borde ta in alla D70 de kan få i stället för att sluta lagerföra den. Vem köper D70S för 2000 mer? Men å andra sidan, det måste vara märkligt att ha väntat på den nya modellen bara för att konstatera att den gamla är ett bättre köp!? Nikon har sannerligen bommat den här gången...

Jag är väldigt nöjd med min D70 och kommer så vara länge, men hade jag handlat idag hade det nog blivit 350D eftersom jag inte var objektivberoende.

Intressant!

Varför hade du köpt 350D istället om
du skulle välja idag?

Jag var och kände på båda igår och jag gillade
D70 mycket bättre. Mycket skönare grepp enligt
min smak.

// Danne

Leo S skrev:
Sannerligen, Cyberphoto borde ta in alla D70 de kan få i stället för att sluta lagerföra den. Vem köper D70S för 2000 mer? Men å andra sidan, det måste vara märkligt att ha väntat på den nya modellen bara för att konstatera att den gamla är ett bättre köp!? Nikon har sannerligen bommat den här gången...
Drar man paralleller med Canon, så CyberPhoto drog in Canons 300D men det finns att få tag på 300D, den som vill, alltså, för 1000 bagis lägre pris.
Så skulle det vara med D70 också.
Jag tror att det blir inte så våldsamt trängsel för D70S. Inte för det priset. Inte fö mig.
Paralleller igen: 350D kostar mindre än 9 laxar nu, så får inte D70S heller kosta mer.
Hoppas att CP, SP, Dustin eller andra läser det här forumet. :)
/Fred

dannesten skrev:
Intressant!

Varför hade du köpt 350D istället om
du skulle välja idag?

Visst är det intressant! Vi har ju alla olika preferenser och förhållningssätt, och ibland kan man undra hur många som tänker som en själv.. ;-)

Anledningen till att jag tror det är i alla fall att jag dels haft två analoga Canon-SLR förut vilket påverkar. Sedan har jag känt på 350D och för mina relativt små händer var den helt OK och med god kvalitetskänsla. De två megapixlarna extra skulle förstås spelat in även om man rationellt sett inte måste ha dem, men en del val är ju inte helt rationella. Eller är jag den enda..? På samma irrationella sätt hade jag nog valt utifrån att 350D helt enkelt är nyare!

Detta lite kortfattat ett ärligt försök att rekonstruera hur jag hade tänkt i dagsläget med mitt budgetutrymme. Och varför jag tror att Nikon missar chansen att komma åt en del förstagångs-DSLR- köpare.

Sedan vill jag bara upprepa att jag är otroligt nöjd med D70, och ärligt talat är jag "bekvämare" med den - menyer, knappar osv - än jag var med mina gamla Canoner, även om de var helt OK.

I den första reviewn framgår andra oväntade fördelar med D70S: 13 smenyspråk istället för 10, buhahaha :D
Löjligt.
/Fred

Leo S skrev:

Jag är väldigt nöjd med min D70 och kommer så vara länge, men hade jag handlat idag hade det nog blivit 350D eftersom jag inte var objektivberoende.

så länge man har d70 kvar i lager, så håller försäljarna nog upp priset en aning på d70s, annars lär man ju aldrig bli av med d70:eek:rna...nån som vet vad d50 hamnar på för pris?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar