Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

är nikon d50 och d70s på G ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fred H skrev:
Och skillnaden mellan deras D70 och D 50+AF-S DX 3,5-5,6/18-55 är bara 22€
/Fred

Helt absurt, vad håller Nikon på med? D50 måste ju introduceras kring 5500kr (eller motsvarande europris) med kitlens, åtminstone hos de billigaste leverantörerna. 300D med kit kostar ju från 620 euro ungefär. Nog är det roligare med Nikon, men 877 euro?!

Har ni ont i foten, Nikon?

På Nikons svenska hemsida kan man läsa: "D50 är en förbättrad och förminskad version av den prisbelönta storsäljaren, D70".
Att D50 är mindre stämmer ju, men vad har ni för syn på att den skulle vara bättre?

FILM) (ulltand skrev:
På Nikons svenska hemsida kan man läsa: "D50 är en förbättrad och förminskad version av den prisbelönta storsäljaren, D70".
Att D50 är mindre stämmer ju, men vad har ni för syn på att den skulle vara bättre?

bättre?? näe..

Nerbantad och förändrad snarare,
med en ny målgrupp: barnfamiljer på budget...

lite bättre autofokus,
bra när man ska fota snabbrörliga barn,
nytt motivprogram "child" tillagt,
försvunnit har "night landscape", då sover ju föräldrarna...typ..

"Uncompressed NEF" ståtar d50 också med visst, det gör ju inget för jpg-fotografer..RAW har man ändå inte tid med om man har barn..

"Improved highlights rendition" har den också..det e väl samma som finns i nya coolpixarna misstänker jag...säkert trevligt för dom som inte är användare av photoshop, och bra när man plåtar inomhusbilder.

målgruppsanpassning igen...

två bra länkar för att se skillnaden mellan de olika modellerna.

http://www.dpreview.com/articles/nikond50/

http://www.dpreview.com/news/0504/05042003nikond70s.asp#compared

Goran skrev:
Nerbantad och förändrad snarare,
med en ny målgrupp: barnfamiljer på budget...
Sverige måste vara ett bra land om definitionen på en familj med hård budget är en som inte har råd med mer än en ganska enkel digital systemkamera. Stackars fattiglappar;-)

Jag kan även tänka mig den som en anständig backup. Kruxet är bara att den tar SD, medan D70 kör CF.

Calle S skrev:
Sverige måste vara ett bra land om definitionen på en familj med hård budget är en som inte har råd med mer än en ganska enkel digital systemkamera. Stackars fattiglappar;-)

Jag kan även tänka mig den som en anständig backup. Kruxet är bara att den tar SD, medan D70 kör CF.

nikon har även lagt in ryska och portugisiska som nya språk i menyerna, ryska barnfamiljer finns det ju många av...om dessa har råd med en d50 har jag svårt att säga...nikon tror/hoppas uppenbarligen det

Calle S skrev:
Kamerans målgrupp är nog snararee de som vill ha en enkel (att förstå sig på) systemkamera, än en billigt i första hand.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar