Eveningstar
Aktiv medlem
clindh skrev:
ett klart upphovsrättsbrott.
Förlåt. Ville bara läsa ju
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
clindh skrev:
ett klart upphovsrättsbrott.
objernulf skrev:
Nya objektivet AF-S DX 18-55/3.5-5.6 verkar bra. Endast 210 g och tar 52mm filter.
objernulf skrev:
Ok, nu har jag läst båda manualerna.
D50 är i princip en något mindre/lättare D70 som kommer att räcka bra till de allra flesta. Att ta bort en ratt och 1/8000 är inget att orda om. Inget annat väsentligt verkar vara bortplockat. SD-kort är helt OK och en fördel för många.
Nya objektivet AF-S DX 18-55/3.5-5.6 verkar bra. Endast 210 g och tar 52mm filter.
D70s förstår jag inte riktigt. Det enda nya verkar vara elektrisk trådutlösare (säkert dyr) och 2" LCD i stället för 1.8". Ingen spegeluppfällning.
De blir mindre skyddade av just URL men du har säkert rätt i att man kan åka dit på nåt annat. Om inte annat så borde fotosidan och vi som är här ha allt vinna på att inte bli ovänner med de stora tillverkarna.clindh skrev:
Dom blir väl knappast mindre skyddade ivartfall
Jag har inte hört något alls, det borde tyda på att det antingen inte gick någonstans (det var ju trots allt rätt klantigt gjort, jag har svårt att tro att det skulle kunna klassas som intrång att gissa rätt på en url) eller också gick till förlikning där bägge parter höll käften.Hur gick det med svenska rättsfallet där någon gissade URL:en till något programföretags årsrapport före dess publicering?
Daniel VR6 skrev:
Har oxå "skummat" igenom bägge manualerna.. Fattar inte riktigt vad nikon sysslar med egentligen.. Vad är det för mening med den där D70s överhuvudtaget?? saknad av batterigrepp kvarstår ju!?!.. 2" display är en av uppdateringarna, men vad är det att hurra för?
Fortfarande samma 6mpix sensor verkar det som.....
Slowfinger skrev:
Dags att gasa Nikon...
Calle S skrev:
Ja, en ersättare till D100 är det nog dags för snart. Inte för att jag personligen känner ett sådant behov av att byta, mina D100r funkar bra än så länge, trots dåligt betyg i engelska fototidningar
Gjorde ett jobb i helgen, bilder som ska bli affischer, 130*170 cm, och det funkar helt ok. Kameran är ju inte sämre idag än när jag köpte den för fyra år sedan. Men vad jag kan sakna är lite större buffert ibland. Annars har de tjänat mig bra, även yrkesmässigt.
jkene skrev:
Ni som har läst D70s manualen - är specen fortfarande ISO200?