** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ändra flera lager samtidigt

Produkter
(logga in för att koppla)

henrikgbg

Aktiv medlem
Hej!

sitter med en massa olika lager (blandat text och objekt) ska ha skugga på alla, men hur kan jag redigera samma effekt på alla lager samtidigt?

(så jag slipper gå in i varje lager o ändra skuggan)

Hej,

jag tror att du ska skapa en ny grupp och där drar du in de lagren du vill göra samma sak på.

Skapa ny grupp finns bla under layer/new.

Henrik

hittade ett sätt att göra det på! markera lagrerna som man vill ha redigerat o lägg som ett smart lager, vill man redigera lagrerna för sig så dubbelklickar man på den lilla ikonen som blev när man valde smart lager! när redigering på ett enskilt lager är gjort (det kommer upp som ett nytt fönster i PS) så klicka på stäng, och då på save, då kommer dom nya ändringarna till ditt smarta lager!

har inte testat det så mycket än, men det funkade kanon igår när jag började på det! löste mitt problem iaf!

Ett annat sätt är att gör skuggan på ett lager. Dra sedan effekt-F:et samtidigt som du håller inne Alt för att kopiera effekten till de andra lagren.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar