ANNONS
Annons

Övergivna hus, fabriker mm

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har hört att det ska finnas mycket gamla industrilokaler i Dalarna. Jag ska åka Örebro-Åre snart och undrar om någon känner till något där i trakterna, kanske typ Ludvika eller något? Jag har hoppat ur bilen i Degerfors en gång på ett ställe och hittade en gamal lokal, men man "vågar" ju inte bara smita in och fota eller gå runt hur som helst, såg minst sagt skumt ut, ja eller förfallet :)...

Annars om någon vet något i Göteborgstrakten så tas förslag emot...

/Magnus

erro_67 skrev:
Jag skickade just ett mail till dem och frågade. Skrev även att det nog finns fler här på FS som är intresserade. Vi får se om/vad de svarar.

Vid eventuell fortsatt diskussion med dem så kom ihåg att påpeka att det är de "orörda" delarna av byggnaden som är de mest intressanta ur våran synvinkel.

Rostigt linspel i Degerhamns gamla hamn på Öland

Jag är också barnsligt förtjust i gamla rostiga prylar. I somras vandrade jag runt i timtal i den gamla kalk- och alunhamnen i Degerhamn på södra Öland. Jag gjorde ett galleri av det som ligger på www.tecnita.se/olofsson . Ska lägga upp det här på fotosidan så småningom.

Och jag hänger gärna på om gamla kraftverket i Västerås skulle öppnas - bor bara någon km därifrån.

Björn

Två tips: Fängenhällarna 17 km utanför Ludvika och några kilometer från Brunnsvik. Gigantiskt träkomplex bortglömt i skogen.
Sen finns det en pappersmassefabrik (om jag minns rätt) någonstans i Stockholms skärgård som är övergiven sedan 60-talet. Såg en bild i Nostalgia för något år sedan och det såg spännande ut.Tror det ligger i Nacka kommun.

Åker mest bil i stan men tror at bästa vägen kommunalt är t-bana till slussen och sedan värmdöbanan. Vilket håll kommer du ifrån?

Jag tänkte ta med min sambo så hon får se ett av alla dessa ruckel jag far runt bland på helgerna :) Men jag har plats för tre till i baksätet. Jag skulle kunna möta upp vid slussen.

clindh skrev:
Förresten så kontaktade jag Statens fastighetsverk angående att få komma in i gamla Riksarkivet i Stockholm, den byggnaden har alltid fascinerat mig med sina igensotade fönster. Det är helt tomt, och det lär spöka därinne också...

Och det visade sig att det går, om man är en grupp och bokar i förväg. Någon mer som är intresserad till våren, då det är lite mer ljus kanske?

Jag vill också hänga på!!! Låter ju som ett fantastiskt ställe!

Placeboworks skrev:
Jag tänkte ta med min sambo så hon får se ett av alla dessa ruckel jag far runt bland på helgerna :) Men jag har plats för tre till i baksätet. Jag skulle kunna möta upp vid slussen.

Ska du verkligen visa upp den sidan av dig själv? ;-)

Möta vid Slussen är en bra ide´. Någonstans vid bussterminalen/Saltsjöbanan kanske?

mohei skrev:
Ska du verkligen visa upp den sidan av dig själv? ;-)

Möta vid Slussen är en bra ide´. Någonstans vid bussterminalen/Saltsjöbanan kanske?

Hehehe, ja hon vet ju redan om att jag har den här läggningen så det kan vara läge att konfronteras med verkligheten ;-)

Ovanför Saltsjöbanan finns det en liten parkeringsficka, det går en trappa upp från perrongen, där går det bra att stå (jag stod där för några veckor sedan för jag såg en rostfläck som jag ville plåta:) Kvart i nio?

Fredrikpersson skrev:
Måste bara tipsa om den ultimata rivningskåken. Hitlers semsterparadis Prora på Rugen. Ett 4 km långt rivningshus.

Om ni tar båten till Sassnitz ligger det bara någon kilometer bort.

http://www.euronet.nl/users/cebers/pages/prora.html

F

Håller med, vilken kåk! Var där förra sommaren, totalt vansinne, huset bara fortsätter så långt ögat når. Efter kriget ville Ryssarna spränga huset men insåg att det skulle kosta för mycket att spränga ett 4 km långt hus.

Snabb koll på SL ger att jag kommer till Slussen 08.33. :)
Snön borde vara borta då så att pendeln funkar. :)
Vi kan ju byta mobilnr via mail.

Placeboworks skrev:
Ovanför Saltsjöbanan finns det en liten parkeringsficka, det går en trappa upp från perrongen, där går det bra att stå (jag stod där för några veckor sedan för jag såg en rostfläck som jag ville plåta:) Kvart i nio?

Går det möjligen att preliminärboka en plats i bilen. Jag har ännu inte riktigt bestämt mig om jag ska med, 0900 en lördagmorgon tycker jag är lite tidigt:)

Hänger gärna med på Saltsjöqvarn! Har bokat mig där nu.

Anders-> Om du har en plats kvar så gör jag gärna er sällskap i kabinen. Jag har ingen koll alls :)

Köpte, för nån timme sen, ett beggat Tamron 28-75/2,8 av en kille här på Fotosidan. Jag tog några jämförelsebilder med det och med mitt skruttna kit-objektiv (det är faktiskt helt ok när man har bländare 11 o uppåt märkte jag i jämförelsen!) och skillnaden är slående! Kul, jag är riktigt nöjd. Byggkvallen är också ett stort lyft uppåt.

Ha en trevlig kväll,
//Marcus

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar