Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Övergivna hus, fabriker mm
- Trådstartare Placeboworks
- Start datum
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
Ingen aning. Är det någon som bor i krokarna och kan kika om det står något anslag?
Tidigare i denna tråd lade jag ut den skylt som står utanför Pharmacias gamla fabrik, som också är övningsområde och ivartfall tidigare väldigt besökt av plundrare och graffare. På den stod det kontaktuppgifter till förvaltaren. För övrigt verkar de hålla på att riva fabriken nu, skorstenen och lite annat är ivartfall nedplockat.
Tidigare i denna tråd lade jag ut den skylt som står utanför Pharmacias gamla fabrik, som också är övningsområde och ivartfall tidigare väldigt besökt av plundrare och graffare. På den stod det kontaktuppgifter till förvaltaren. För övrigt verkar de hålla på att riva fabriken nu, skorstenen och lite annat är ivartfall nedplockat.
Placeboworks
Aktiv medlem
Verkar riktigt intressant! Hoppas du hittar nån vänlig förvaltare som släpper in oss Maria!
Johan Okker
Aktiv medlem
clindh skrev:
Ingen aning. Är det någon som bor i krokarna och kan kika om det står något anslag?
Och jag tar och ställer mig i skamvrån!
Jag lovade ju att nysta i tillträde till det området, men det kom lite emellan när det var färskt i minnet och sedan föll det helt i glömska hos mig!
Jag ber om ursäkt!
För mycket sol och grönt nu, jag längtar efter något skitigt och förfallet igen...
Veckans ruckeltips:
http://www.gd.se/Article.jsp?article=56606
Veckans ruckeltips:
http://www.gd.se/Article.jsp?article=56606
bive
Aktiv medlem
Trevlig hemsida med många och bra bilder på gamla fabriker och andra ruiner:
http://www.eternit.se/
http://www.eternit.se/
_mono_
Aktiv medlem
Placeboworks
Aktiv medlem
Re: ...fler än vi på safari
Ahh ett utmärkt safarimål. Jag upptäckte det här stället för c:a 4 år sedan och åker dit då och då och beundrar de vackra cisternerna
Ahh ett utmärkt safarimål. Jag upptäckte det här stället för c:a 4 år sedan och åker dit då och då och beundrar de vackra cisternerna
Bilagor
Några nya ruckeltips?
Jo - det var ju ett antal som inte fick plats då vi var på Riksarkivet-besöket. Jag sprang på min kontakt från Fastighetsverket häromdagen, och vi var så välkomna tillbaks så. Finns intresse för ett nytt besök? Obs att det blir på en vardag och dagtid isåfall, eftersom SFV öppnar för oss
Jo - det var ju ett antal som inte fick plats då vi var på Riksarkivet-besöket. Jag sprang på min kontakt från Fastighetsverket häromdagen, och vi var så välkomna tillbaks så. Finns intresse för ett nytt besök? Obs att det blir på en vardag och dagtid isåfall, eftersom SFV öppnar för oss
red-top
Aktiv medlem
clindh skrev:
Finns intresse för ett nytt besök? Obs att det blir på en vardag och dagtid isåfall, eftersom SFV öppnar för oss
Ja, jag är intresserad - som pensionär = lat å ledig på dagtid vardagar å har dessutom ganska nära till Gamla Riksarkivet på Riddarholmen...
Emotser tacksamt besked om dag å tid.
YoursTruly
./h:n:s:N.
bive
Aktiv medlem
clindh skrev:
Några nya ruckeltips?
Är helt klart intresserad.
erro.se
Aktiv medlem
clindh skrev:
Några nya ruckeltips?
Intresse? Jomenvisst! Börjar snart arbeta i Stockholm så nog ska jag väl kunna ta ledigt några timmar.
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.