Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Övergivna hus, fabriker mm

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ingen aning. Är det någon som bor i krokarna och kan kika om det står något anslag?

Tidigare i denna tråd lade jag ut den skylt som står utanför Pharmacias gamla fabrik, som också är övningsområde och ivartfall tidigare väldigt besökt av plundrare och graffare. På den stod det kontaktuppgifter till förvaltaren. För övrigt verkar de hålla på att riva fabriken nu, skorstenen och lite annat är ivartfall nedplockat.
 
clindh skrev:
Ingen aning. Är det någon som bor i krokarna och kan kika om det står något anslag?

Tidigare i denna tråd lade jag ut den skylt som står utanför Pharmacias gamla fabrik, som också är övningsområde och ivartfall tidigare väldigt besökt av plundrare och graffare. På den stod det kontaktuppgifter till förvaltaren. För övrigt verkar de hålla på att riva fabriken nu, skorstenen och lite annat är ivartfall nedplockat.


Och jag tar och ställer mig i skamvrån!

Jag lovade ju att nysta i tillträde till det området, men det kom lite emellan när det var färskt i minnet och sedan föll det helt i glömska hos mig!

Jag ber om ursäkt!
 
jag har snokat runt vid telefonplanslokalerna nu, men jag såg inte en själ eller något annat än förbudsskyltar. =/

[går ut i solen igen]
 
Fräckt Christer.

Dit skulle man ta sig. Kanske lite för bra förhållanden just nu. Men ibland kan det vara svårt att vänta. Troligtvis skulle en dag under senhösten vara det bästa, men för att råda bot på längtan efter något i dåligt skick.

\\Sten
 
Garphyttans sanatorium är snart helt jämnat med marken...
 

Bilagor

  • gs.jpg
    gs.jpg
    43.6 KB · Visningar: 3,430
Kalkbruk i Rättvik (Kullsberg?) någon km från Dalhalla. Vissa delar av bruket är väldigt nergånget, andra delar är fortfarande i drift. Bruket är (vad jag vet) igång på vardagarna men på helgerna så är det stängt.
 

Bilagor

  • kalkbruk_rättvik_400px_3606.jpg
    kalkbruk_rättvik_400px_3606.jpg
    53.7 KB · Visningar: 2,514
Några nya ruckeltips?

Jo - det var ju ett antal som inte fick plats då vi var på Riksarkivet-besöket. Jag sprang på min kontakt från Fastighetsverket häromdagen, och vi var så välkomna tillbaks så. Finns intresse för ett nytt besök? Obs att det blir på en vardag och dagtid isåfall, eftersom SFV öppnar för oss
 
Jag fick ju boka av förra gången eftersom jag skulle få nytt golv eller hur det nu var. :)
Så jag är absolut intresserad av ett nytt besök.
 
clindh skrev:
Finns intresse för ett nytt besök? Obs att det blir på en vardag och dagtid isåfall, eftersom SFV öppnar för oss

Ja, jag är intresserad - som pensionär = lat å ledig på dagtid vardagar å har dessutom ganska nära till Gamla Riksarkivet på Riddarholmen...
Emotser tacksamt besked om dag å tid.

YoursTruly
./h:mad::n:s:N.
 
clindh skrev:
Några nya ruckeltips?

Jo - det var ju ett antal som inte fick plats då vi var på Riksarkivet-besöket. Jag sprang på min kontakt från Fastighetsverket häromdagen, och vi var så välkomna tillbaks så. Finns intresse för ett nytt besök? Obs att det blir på en vardag och dagtid isåfall, eftersom SFV öppnar för oss

Är helt klart intresserad.
 
clindh skrev:
Några nya ruckeltips?

Jo - det var ju ett antal som inte fick plats då vi var på Riksarkivet-besöket. Jag sprang på min kontakt från Fastighetsverket häromdagen, och vi var så välkomna tillbaks så. Finns intresse för ett nytt besök? Obs att det blir på en vardag och dagtid isåfall, eftersom SFV öppnar för oss

Intresse? Jomenvisst! Börjar snart arbeta i Stockholm så nog ska jag väl kunna ta ledigt några timmar.
 
Läderfabriken i Klippan i Skåne är helt tom. Jag har dock ingen aning om tillträdet. Torde finnas en hel del kul där!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.