ANNONS
Annons

Övergivna hus, fabriker mm

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
vid den vackra röda pricken ligger råcksta t-banestation.
Och beckis ser ni ju...
Bara att välja... promenad eller buss?
 

Bilagor

  • beckis.jpg
    beckis.jpg
    35.8 KB · Visningar: 1,496
Vet du vilken skala det är på den där kartan Maria? Det skulle kunna vara bra att veta innan man börjar traska.


En annan fråga. Är det någon som ska till Beckis som har en gammal klassisk trådutlösare att sälja? Inget elektriskt underverk utan en sån där mekanisk med en pinne som åker ut när man trycker. Min har pajjat och det skulle kännas tryggt att ha en inne i mörkret
 
markus skrev:
Vet du vilken skala det är på den där kartan Maria? Det skulle kunna vara bra att veta innan man börjar traska.

Enligt eniro så verkar det vara ca 1600 meter från stationen till Beckis-området. (en kompis sa att det tar ca 15 min att gå så då kanske det är lite längre?)

Sök på "råcksta" på eniros karttjänst o kolla... Du ser ju på min "röda-prick-karta" var t-bane-stationen ligger.
 
Eftersom att jag numera kan titulera mig Råckstabo kan jag tala om att det är runt 10 min gång från T-bana Råcksta. Har man med sig det stora steget kan det gå snabbare, det är inte speciellt långt helt enkelt...
 
Hej och tack Jim men jag hittade en begagnad i uppsala idag så jag ska nog klara mig. Uppskattar verkligen ditt erbjudande
 
Beckis var som sagt kanon. Speciellt tapeterna som jag tyvärr inte hann klart med. Jag måste försöka komma in där igen på nått sätt.
Tack Anders för initiativet!
 
Oj vilken lång tråd!

Mitt inlägg kanske inte direkt matchar din fråga, Anders, men det svarar i alla fall mot önskemålet "övergivet". Jag tänker på Brösarps järnvägsstation. Stationsbyggnaden är jättefin och härifrån går vissa dagar ånglok (vet ej när.)

Där fanns oxå både gamla lok, gamla godsvagnar och gamla personvagnar. Jag har aldrig sett så mycket rost på en och samma gång!

Jag ägnade inte alls så lång tid där som jag önskat och åker gärna dit igen. Ni får i alla fall några smakprov;
 

Bilagor

  • dsc_4981.jpg
    dsc_4981.jpg
    31.4 KB · Visningar: 1,869
Wow Lars, det såg otroligt häftigt ut! Synd att vi inte har något såntdär intressant här i trakten. ;-)

/Henri
 
Tråkiga nyheter angående Västerås ångkraftverk: de som skulle guida oss runt har inte tid, åtminstone inte för tillfället. Vi får väl se om det blir nåt nytt tillfälle senare.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.