Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Åtel för fågel på Vår/sommaren

Produkter
(logga in för att koppla)

Nilsson84

Aktiv medlem
Hur är det med åtel för rovfåglar samt korpar på sommaren? äter de eller vill de ha färska saker?
Slängde ut en påkörd räv och grävling intill en åker för två veckor sedan, det flyger dagligen korp och ormvråk ovanför men de har inte rört dem. Inget har rört dem ok några flugor är där.

först och främst tror jag inte att man får tillstånd för att bedriva rovfågelåtel efter sista mars i Sverige. Nån annan får rätta mig om jag har fel, men det är datum jag sett då det diskuterats åtel. Om man bortser från teknikaliteterna så kan det nog vara så att det tar ett tag innan de hittar till maten. Om den börjar lukta så borde det ju attrahera någon fågel i alla fall. Det kan ju också va så att den relativt goda tillgången på naturlig föda nu tillsammans med vårkänslor gör att de inte bryr sig. Det är svårt att säga vad som gör att de inte kommer dit. Antar att du lagt ut maten på en plats där det är lugn och ro så att fåglarna kan äta ostört?

/Edvard

först och främst tror jag inte att man får tillstånd för att bedriva rovfågelåtel efter sista mars i Sverige. Nån annan får rätta mig om jag har fel, men det är datum jag sett då det diskuterats åtel.

Finns det sammlat om Foto åtelnågonstans, lagar teknik tips någon stans, bok eller på nätet

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar