Rivqah
Avslutat medlemskap
Jag använder Lynx för att den är snyggast, användarvänlig och så sjukt "bra".
Snyggast? :O Det ser galet ut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag använder Lynx för att den är snyggast, användarvänlig och så sjukt "bra".
Har kört med Netscape baserade läsarna i över 10 år nu. Först var det Mozzilla men sen för 5 år sen eller så gick jag över till Firefox.
Jag använder i stort sett bara Chrome hemma, ibland FireFox. Använde tidigare FireFox, men upplevde att den blir mer och mer tungrodd.
Det jag gillar med Chrome är att den är smidig och framför allt snabb, och inte har en massa kladd överallt i layouten. Att adressfältet används som Googe-sök tycker jag också är kanon och ett plus är att den letar upp adresser i förväg medan man skriver in dem. Att rättstavning ligger som standard är också något jag uppskattar.
På jobb är vi hänvisade till IE och det är inte alltid någon angenäm upplevelse.
Har även testat Safari som jag tyckte bra om, men som inte fungerade som den skulle på min dator. Och sen upplever jag att formgivningen av Safari är ganska tråkig när man kör Windows jämfört med Mac.
Tror inte att jag kommer lämna Chrome på ett bra tag. Iaf så länge jag kör Windows, planer på en iMac finns och då blir det nog Safari.
Om du gillar Google Chrome, kommer du att älska Chrome Plus! http://www.chromeplus.org/
Den är ju som man förstår baserad på Chrome (Faktiskt baserad på Chromium, som är baserad på Chrome), och ser i mångt och mycket identisk ut. Dock finns det flera riktigt bra fördelar med Chrome Plus jämfört med Chrome, några av dom är:
IE-tab: Du kan öppna en flik i IE-mode (som då faktiskt körs med riktiga IE-motorn, ingen simulering). Hittils har jag inte stött på någon sida som inte funkar med IE-mode i Chrome Plus.
Adblock: Behöver väl inte förklaras
Incognito browsing mode: Surfa anonymt utan att lämna några spår.
Super drag: Dra och släpp en länk vart som helst på sidan så öppnas den i en ny flik (även om länken inte är klickbar). Dra och släpp vilken text som helst så öppnas en flik och görs en sökning på texten med sökmotorn man har valt (exempelvis google).
Musgester: genom att hålla in höger musknapp och utföra olika gester kan man t.ex. gå framåt, bakåt, nästa flik, föregående flik, stäng flik, o.s.v. gesterna är t.ex. dra musen uppåt och åt höger, uppåt och åt vänster, nedåt och åt höger, o.s.v. Mycket smidigt när man väl har lärt sig att komma ihåg de olika kommandona
Det finns väl fler grejer också, men det där är de punkterna som jag tycker gör Chrome Plus strået vassare än Chrome.
Har nyligen lämnat IE och fastnade för Chrome.
Bara för någon timme sedan fick jag dock göra ett besök i Firefox då vissa delar av Elfa.se inte funkar i Chrome. Har hänt med någon annan sida också. Sådant är lite trist, men jag har å andra sidan kört Firefox p.g.a. att en sida inte funkat i IE också, så ingen browser verkar vara perfekt tyvärr (men Firefox kanske är närmast kodtolkningsmässigt, eller?).
Snyggast? :O Det ser galet ut!
Lattjo, Elfa demade den "nya" hemsidan på SEE2010 med just Chrome.Bara för någon timme sedan fick jag dock göra ett besök i Firefox då vissa delar av Elfa.se inte funkar i Chrome.
1. Webben är inte ett slags TV eller fjärrskrivare till bildskärm, så det är meningen att det ska kunna vara så. En webbsida har inte något utseende i sig.Efter det här läste jag lite om olika webbläsare och hur de fungerar, blev rätt besviken när jag insåg att hur man ser en sida beror på ens webbläsare.