Jag håller med dig, Terje är en fantastisk bildskapare som har betytt mycket för mig och många av oss. Det är tråkigt det som hänt. Jag hoppas att han kommer igen på något vis med fina bilder.
Så länge folk formulerar sig i termer som "det är tråkigt det som hänt" istället för "det är tråkigt det han har gjort" så finns det nog hopp för Terje. Så länge folk ser det som en idrottsskada, något att "komma igen" ifrån, så finns det nog hopp för Terje.
Själv kan jag ärligt talat säga att jag 1) inte har känt till honom, 2) ser hans gamla blogginlägg med svansföring upp till Jupiter gällandes bildmanipulation, 3) lyssnat på en sansad Gunnar Glöersen förklara sin skeptisism lugnt och sansat i radio samt blogg, 4) för att bli häcklad av ett gäng naturfotografer.
"Dumma jägare" mot "naturfotografer": 1-0.
Det är inget som har hänt, förutom att en fuskare har blivit avslöjad (av folk som älskar att avslöja lögnare). Är det ett problem, så tror jag att det är dags att börja mumsa humble-pie. Det gäller individer, såväl som föreningar (och tidningar), som av oklar anledning svalt allt med hull och hår.
Flashback mot naturfotografer: 1-0.
Jag lägger till en punkt till, 5) Terje är garanterat bättre fotograf än vad jag någonsin kommer att bli, även utan uselt photoshoppande. Det har liksom ingenting med saken att göra, men jag besparar vissa att göra just det poängterandet.