Annons

Årets naturfotograf (Terje Hellesø) anklagas för fusk

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lodjuren på flashback uppmärksammade att denna tråd är taggad med orden
"hata" och "skitsnack"

Det är väl knappast trådskaparen som satte de taggarna i startinlägget.
Kan vem som helst sätta de taggarna?
Eller är det admin eller moderatorerna som inte gillar tråden?

Verkar som om vem som helst kan göra det.
 
Detta verkar för mig helt otroligt..

är det så att flera här fortfarande försöker skydda/bortförklara Terjes fusk??
Karln har alltså helt uppsåtligt STULIGT bilder på nätet och klippt in dom i sina egna högst medelmåttiga bilder.

Varför försvaras ett sådant beteende??

Det finns inget "nu räcker det" eller stackars Terje (pga påhittat näthat) för killen har stulit och klippt in andras fotografier och kallat dom sina egna och med bilderna haft långa förklarande ihopfantaserande texter om hur bilderna blivit till. Han har ju via föredrag mm tjänat pengar på sina stölder.

Killen är en lögnare, tjuv och bedragare av stora mått...hur tänker ni hornavan mm som arbetar som furier för att hjälpa denne mytoman och tjuv????

Nej, det är väl ingen som försvarat eller försökt bortförklara hans fusk. Det är ju klart som korvspad att man inte kan lita på nånting längre av vad den mannen säger eller har sagt om sina bilder.

Därmed har jag "försvarat" honom på det viset att jag nämnt att han varit en stor inspiration för mig genom sina ord och tankar om fotografin, inte huvudsakligen genom sina bilder. Vad jag tror på nuförtiden av det han säger är väldigt mycket mer selektivt än tidigare, men han har sagt bra saker också efter att fusket uppdagats. Men han har också sagt fel saker och det känns som han bara gräver sin grav djupare genom att ignorera folkets krav på att lägga alla kort på bordet, utan försöker gå vidare som om ingenting hade hänt.

Jag har också sagt tidigare att jag känner lite medlidande för honom. Det minskar med tiden jag läser hans blogg p.g.a. det jag skrev i förra meningen. Men, jag vet vad en personlig tragedi (som detta är för Terje) lätt leder till. Det har jag fått se på extremt nära håll. Obehagligt som tusan, det överlägset värsta jag sett någon jag känner drabbas av. Fasansfullt att se en anhörig bli vingklippt totalt, nedtryckt så långt det bara går med grav depression och ångestattacker som följd, för en väldigt liten obetydlig sak som hände i personens jobb som inte skadade någon. Det drevet mot personen har pågått nu i två år, inklusive rättsprocesser, och det fortsätter... Det denna person drabbats av önskar jag ingen annan människa, förutom om personens brott varit tortyr, grov misshandel, våldtäkt, mord eller gjort nåt annat motsvarande verkligt allvarligt brott. Terje har fifflat med bilder, olovligen använt andras bilder i sina egna och lurat folk (inklusive mig) med lögner för egen vinnings skull. Men han har också uttryckt ånger för det och har sagt förlåt. Det räckte för mig i början för att förlåta honom, men som sagt har jag börjat undra om han inte sen heller har en och annan skruv lös pga hans skriverier på bloggen på sistone. Skriver om allt annat än det folk vill att han ska skriva om, och försöker avleda uppmärksamheten. Hoppas han tar det lilla förnuft till fånga som han kanske ännu har kvar, och reder ut frågetecknen kring alla sina bilderna folk spekulerar om. Klart och tydligt redogör för hur länge han fuskat med bilder. Tills det är gjort är hans bilder ingenting värda för mig, och knappast nån annan heller.
 
Detta verkar för mig helt otroligt..

är det så att flera här fortfarande försöker skydda/bortförklara Terjes fusk??
Karln har alltså helt uppsåtligt STULIGT bilder på nätet och klippt in dom i sina egna högst medelmåttiga bilder.

Varför försvaras ett sådant beteende??

Det finns inget "nu räcker det" eller stackars Terje (pga påhittat näthat) för killen har stulit och klippt in andras fotografier och kallat dom sina egna och med bilderna haft långa förklarande ihopfantaserande texter om hur bilderna blivit till. Han har ju via föredrag mm tjänat pengar på sina stölder.

Killen är en lögnare, tjuv och bedragare av stora mått...hur tänker ni hornavan mm som arbetar som furier för att hjälpa denne mytoman och tjuv????

Vi, eller i detta fall jag försöker INTE hjälpa Terje Hellesö. Jag har skrivit detta ett antal gånger, men det finns människor som inte kan, vill, förstå. Nu kommer snart någon att skriva att jag inte kan skriva begripligt.
Det är metodiken hos en gren i tråden.
 
Terje har ju trampat i klaveret rejält, det är nog alla överens om.
Och så har vi ju ytterligare kändisar, politiker, företagsledare, osv. i vårt samhälle som gjort bort sig.
Hur ser det ut om vi skulle rangordna de som tar plats i alla forum idag?
Ni är ju ett gäng som lägger stor del av er tid på att fortfarande fundera på Terjes problem, vilka andra kända tabbar är ni engagerar er?
Vilka forum hänger ni på för att diskutera de andra busarna i vårt samhälle?
 
Terje har ju trampat i klaveret rejält, det är nog alla överens om.
Och så har vi ju ytterligare kändisar, politiker, företagsledare, osv. i vårt samhälle som gjort bort sig.
Hur ser det ut om vi skulle rangordna de som tar plats i alla forum idag?
Ni är ju ett gäng som lägger stor del av er tid på att fortfarande fundera på Terjes problem, vilka andra kända tabbar är ni engagerar er?
Vilka forum hänger ni på för att diskutera de andra busarna i vårt samhälle?

Visst finns det många busar i samhället. Men nu är detta ett fotoforum och de flesta som hänger här har ett starkt intresse för fotografi. Därav intresset för fuskfotografen TH.

Hade det funnits fler fotografer som nyligen avslöjats med fusk så hade vi diskuterat dem också. Garanterat.
 
Visst finns det många busar i samhället. Men nu är detta ett fotoforum och de flesta som hänger här har ett starkt intresse för fotografi. Därav intresset för fuskfotografen TH.

Hade det funnits fler fotografer som nyligen avslöjats med fusk så hade vi diskuterat dem också. Garanterat.

Ursäkta men jag tror inte att du läst mina frågor och funderingar innan du svarade.
 
Ursäkta men jag tror inte att du läst mina frågor och funderingar innan du svarade.

Det jag menade var att de flesta debattörer här antagligen inte diskuterar kändisar, politiker och företagsledare på andra fora, eftersom sådana personers klantigheter inte har med fotografi att göra. Det är inte lika engagerande, helt enkelt.

Tyvärr, du lär inte hitta många här som vill prata om andra busar i samhället. Detta är en fotosajt.
 
Det jag menade var att de flesta debattörer här antagligen inte diskuterar kändisar, politiker och företagsledare på andra fora, eftersom sådana personers klantigheter inte har med fotografi att göra. Det är inte lika engagerande, helt enkelt.
.

Hur kan du svara för dem?
Är det inte intressant att försöka känna av var Terje hamnar på skalan i jämförelse med andra skandaler i samhället?
 
Hur kan du svara för dem?
Är det inte intressant att försöka känna av var Terje hamnar på skalan i jämförelse med andra skandaler i samhället?

Jag svarar inte för dem. Jag säger bara vad jag tror.

Om du vill veta min personliga åsikt så tycker jag inte att det är särskilt intressant att ranka TH-affären mot andra skandaler i samhället. Vad än man diskuterar så går det alltid att hitta andra saker som är värre. Det betyder dock inte att det man diskuterar är oviktigt.
 
Jag svarar inte för dem. Jag säger bara vad jag tror.

Om du vill veta min personliga åsikt så tycker jag inte att det är särskilt intressant att ranka TH-affären mot andra skandaler i samhället. Vad än man diskuterar så går det alltid att hitta andra saker som är värre. Det betyder dock inte att det man diskuterar är oviktigt.

Ok förstår, helt ointressant
Yttrandefriheten har talat och jag drar mig tillbaks med försluten mun...
 
Lodjuren på flashback uppmärksammade att denna tråd är taggad med orden
"hata" och "skitsnack"

Det är väl knappast trådskaparen som satte de taggarna i startinlägget.
Kan vem som helst sätta de taggarna?
Eller är det admin eller moderatorerna som inte gillar tråden?
Tycks vara bortredigerat nu. Såsom varande datatekniker förutsätter jag att moderatorerna kan se i loggarna vem som gjorde ändringen och när.

Annars blir jag djupt orolig över att du letade upp ett av mina inlägg som var 5 dagar och 10 sidor gammalt. Ingen som läst den här tråden kan väl tveka över var jag står i debatten, även om jag försökt hålla en neutral/saklig nyans, utan brösttoner.

Jag antar att den som taggat med "hata" och "skitsnack" snarare hör till T:s försvarare än åklagare, för att uttrycka mig enkelt (i brist på bättre ord så här på söndagsmorgonen). Någon som har en annan åsikt om just detta?
 
Ok förstår, helt ointressant
Yttrandefriheten har talat och jag drar mig tillbaks med försluten mun...
Du är väldigt välkommen att öppna munnen igen och debattera. Just den här tråden heter dock

Årets naturfotograf (Terje Hellesø) anklagas för fusk

Inte Håkan Juholts lägenhetsaffärer, Steve Jobs Android-hat, fula ishockeytacklingar eller något annat. Man kan ha en mängd åsikter om dessa exempel, men välj i så fall rätt kanaler och forum att framföra detta. Redan andas en mängd poster OT och runt-runt-tjat, något som aldrig för själva diskussionen/sakfrågan framåt.

Ett juste debattklimat uppnås den sekund man inser att man inte måste dela alla andras åsikter, men väl respektera att andra tycker olika. Det innebär inte att man inte får motargumentera men attityden "om jag inte får som jag vill så tjurar jag" är o-bra, minst sagt.
 
Terje har ju trampat i klaveret rejält, det är nog alla överens om.
Och så har vi ju ytterligare kändisar, politiker, företagsledare, osv. i vårt samhälle som gjort bort sig.
Hur ser det ut om vi skulle rangordna de som tar plats i alla forum idag?
Ni är ju ett gäng som lägger stor del av er tid på att fortfarande fundera på Terjes problem, vilka andra kända tabbar är ni engagerar er?
Vilka forum hänger ni på för att diskutera de andra busarna i vårt samhälle?

Hade Terje bara "trampat i klaveret" eller "gjort bort sig" som du skriver. Då hade vi nog inte diskuterat honom så mycket här. Men det är mycket värre än så.........
 
Detta verkar för mig helt otroligt..

är det så att flera här fortfarande försöker skydda/bortförklara Terjes fusk??
Karln har alltså helt uppsåtligt STULIGT bilder på nätet och klippt in dom i sina egna högst medelmåttiga bilder.

Varför försvaras ett sådant beteende??

Det finns inget "nu räcker det" eller stackars Terje (pga påhittat näthat) för killen har stulit och klippt in andras fotografier och kallat dom sina egna och med bilderna haft långa förklarande ihopfantaserande texter om hur bilderna blivit till. Han har ju via föredrag mm tjänat pengar på sina stölder.

Killen är en lögnare, tjuv och bedragare av stora mått...hur tänker ni hornavan mm som arbetar som furier för att hjälpa denne mytoman och tjuv????

Tyvärr så har Terje fortfarande kvar en liten grupp "Terje-fans" som fortfarande vill bortförklara eller försvara honom. Jag kan tänka mig att det är några som tidigare skrev att han aldrig skulle kunna fuska eller manipulera bilder. Då är det ju ganska pinsamt att erkänna det felet och byta sida,
 
Tyvärr så har Terje fortfarande kvar en liten grupp "Terje-fans" som fortfarande vill bortförklara eller försvara honom. Jag kan tänka mig att det är några som tidigare skrev att han aldrig skulle kunna fuska eller manipulera bilder. Då är det ju ganska pinsamt att erkänna det felet och byta sida,


Vad menar du med "Tyvärr" i det inlägget?

Petter ...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.