gitte edelman
Aktiv medlem
Har du täckning för det påståendet? ;-)
Råder tvivel kan man kolla upp i en förteckning - tex. ordbok.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har du täckning för det påståendet? ;-)
Nej resp nej. En bilds exif anges oavsett om man redigerar den och t ex lägger in delar från en annan bild. Exif har inget med bildens utseende att göra, utan bara dess ursprung.Är det så att exif inte anges, när man har klippt in ett foto i ett annat foto?
Om exif inte skulle försvinna per automatikt, visas i så fall exif-data från båda bilderna?
Jag har sett att exif saknas i TH's kända manipulerade bilder.
Är det så att exif inte anges, när man har klippt in ett foto i ett annat foto?
Om exif inte skulle försvinna per automatikt, visas i så fall exif-data från båda bilderna?
Vad jag annars spontan reagerar lite över, är hur man lyckas frysa en flygande fågel utan att panorera, i ett ljus som råder i en granskog efter att månen har gått upp....
/Oscar
Månen ser rätt exponerad ut med viss täckning. Detta borde innebära att exponeringstid ligger runt 1/500 sek vilket i många fall kan räcka för att frysa (beroende på ISO och bländare) kråkan tillräckligt! Inget konstigt! Har dock inte kollat upp exponertingsinfo (om det finns?)
"/Exif/Image/Make", "NIKON CORPORATION"
"/Exif/Image/Model", "NIKON D200"
"/Exif/Photo/ExposureTime", "1/320"
"/Exif/Photo/FNumber", "14/5"
"/Exif/Photo/ExposureProgram", "1"
"/Exif/Photo/ISOSpeedRatings", "100"
"/Exif/Photo/ExifVersion", "0221"
"/Exif/Photo/DateTimeOriginal", "2006-12-03 14:45:22"
"/Exif/Photo/DateTimeDigitized", "2006-12-03 14:45:22"
"/Exif/Photo/ComponentsConfiguration", " 1 2 3 0"
"/Exif/Photo/ShutterSpeed", "33321/4004"
"/Exif/Photo/Aperture", "24361/8200"
"/Exif/Photo/ExposureBias", "0/1"
"/Exif/Photo/MaxAperture", "24361/8200"
"/Exif/Photo/MeteringMode", "3"
"/Exif/Photo/LightSource", "9"
"/Exif/Photo/Flash", "0"
"/Exif/Photo/FocalLength", "400/1"
"/Exif/Photo/UserComment", ""
"/Exif/Photo/SubSecTime", "80"
"/Exif/Photo/SubSecTimeOriginal", "80"
"/Exif/Photo/SubSecTimeDigitized", "80"
"/Exif/Photo/FlashpixVersion", "0100"
"/Exif/Photo/ColorSpace", "1"
"/Exif/Photo/SensingMethod", "2"
"/Exif/Photo/FileSource", " 3"
"/Exif/Photo/SceneType", " 1"
"/Exif/Photo/CFAPattern", " 0 2 0 2 1 0 2 1"
"/Exif/Photo/CustomRendered", "0"
"/Exif/Photo/ExposureMode", "1"
"/Exif/Photo/WhiteBalance", "1"
"/Exif/Photo/DigitalZoomRatio", "1/1"
"/Exif/Photo/FocalLengthIn35mmFilm", "600"
"/Exif/Photo/SceneCaptureType", "0"
"/Exif/Photo/GainControl", "0"
"/Exif/Photo/Contrast", "0"
"/Exif/Photo/Saturation", "0"
"/Exif/Photo/Sharpness", "0"
"/Exif/Photo/SubjectDistanceRange", "0"
"/Exif/Gps/VersionID", "2.2.0.0"
"/Exif/Thumbnail/Compression", "6"
"/Exif/Thumbnail/XResolution", "72/1"
"/Exif/Thumbnail/YResolution", "72/1"
"/Exif/Thumbnail/ResolutionUnit", "2"
Exponeringsinfo finns i denna fil:
http://i1187.photobucket.com/albums/z390/Fnoden/061203_Terjad.jpg
(stämmer också med uppgifterna på google)
Källkod:"/Exif/Image/Make", "NIKON CORPORATION" "/Exif/Image/Model", "NIKON D200" "/Exif/Photo/ExposureTime", "1/320" "/Exif/Photo/FNumber", "14/5" "/Exif/Photo/ExposureProgram", "1" "/Exif/Photo/ISOSpeedRatings", "100" "/Exif/Photo/ExifVersion", "0221" "/Exif/Photo/DateTimeOriginal", "2006-12-03 14:45:22" "/Exif/Photo/DateTimeDigitized", "2006-12-03 14:45:22" "/Exif/Photo/ComponentsConfiguration", " 1 2 3 0" "/Exif/Photo/ShutterSpeed", "33321/4004" "/Exif/Photo/Aperture", "24361/8200" "/Exif/Photo/ExposureBias", "0/1" "/Exif/Photo/MaxAperture", "24361/8200" "/Exif/Photo/MeteringMode", "3" "/Exif/Photo/LightSource", "9" "/Exif/Photo/Flash", "0" "/Exif/Photo/FocalLength", "400/1" "/Exif/Photo/UserComment", "" "/Exif/Photo/SubSecTime", "80" "/Exif/Photo/SubSecTimeOriginal", "80" "/Exif/Photo/SubSecTimeDigitized", "80" "/Exif/Photo/FlashpixVersion", "0100" "/Exif/Photo/ColorSpace", "1" "/Exif/Photo/SensingMethod", "2" "/Exif/Photo/FileSource", " 3" "/Exif/Photo/SceneType", " 1" "/Exif/Photo/CFAPattern", " 0 2 0 2 1 0 2 1" "/Exif/Photo/CustomRendered", "0" "/Exif/Photo/ExposureMode", "1" "/Exif/Photo/WhiteBalance", "1" "/Exif/Photo/DigitalZoomRatio", "1/1" "/Exif/Photo/FocalLengthIn35mmFilm", "600" "/Exif/Photo/SceneCaptureType", "0" "/Exif/Photo/GainControl", "0" "/Exif/Photo/Contrast", "0" "/Exif/Photo/Saturation", "0" "/Exif/Photo/Sharpness", "0" "/Exif/Photo/SubjectDistanceRange", "0" "/Exif/Gps/VersionID", "2.2.0.0" "/Exif/Thumbnail/Compression", "6" "/Exif/Thumbnail/XResolution", "72/1" "/Exif/Thumbnail/YResolution", "72/1" "/Exif/Thumbnail/ResolutionUnit", "2"
i #4127Om vad?
---
i #4127
Ljög jag eller hade jag fel?
Vi diskuterar också, tex i #4018 / #4019, polisanmälan angående mårdhundsprojektet.Jag förstår inte ens vad ditt påstående var, men om du ljuger vet du väl bäst själv.
För min del börjar det kvitta.
Vi diskuterar om vilka djur och bilder TH ljugit.
hmm
Vi diskuterar också, tex i #4018 / #4019, polisanmälan angående mårdhundsprojektet.
Fast jag vet inte riktigt vad den länkade informationen säger.
Jag förstår inte exakt av texten i Jnytt, om TH är polisanmäld för:
att ha lurat länstyrelsen till att kontrollera påståendet om mårdhund. (förbrukande av skattepengar i onödan)
att han har visat manipulerade bilder.
att folk känner sig lurade.
Ja det kanske är ngn annan variant som jag inte har lyckats räkna ut.
TackDu kan ju prova googla, förslagsvis. Tämligen enkelt.
http://svt.se/2.82111/1.2523767/terje_helleso_polisanmald
Om #4177 är sann så har jag en fråga.Jag förstår inte ens vad ditt påstående var, men om du ljuger vet du väl bäst själv.
För min del börjar det kvitta.
Vi diskuterar om vilka djur och bilder TH ljugit.
hmm
Lite som när barnen svarar nej på frågan om man skall åka till höger eller vänster.
Så du anser inte att TH skall fällas för att länstyrelsen har satt upp utrustning i skogen?Klart han kan fällas. Om han verkligen fälls beror väl på innehållet i hans kontakter med länsstyrelsen.
Om jag presenterar en sanning för mig som beror på en felaktig uppfattning som ingen kan bevisa men inte du tror på.Nej, du varken ljög eller hade fel.
Så du anser inte att TH skall fällas för att länstyrelsen har satt upp utrustning i skogen?
Du anser att han skall fällas för vilken karaktär av kontakt han har haft med länstyrelsen?