En Flashback-användare har skrivit en rätt intressant analys baserad på Terjes inlägg. Själva ordet 'förlåt' återkommer 13 gånger i hans första inlägg. Det är förövrigt den första och enda gången han har använt sig utav ordet 'förlåt' i bloggen.
https://www.flashback.org/sp33451646
Tack för linken till sammanfattningen, Krukvaext. Läste just i morse (och såg även bitar av det på tv igår) avgående försvars(sic!)minister, Liam Fox avskedstal i Underhuset här i UK. Talet kunde ha skrivits av Terje.
Typ: Fel har begåtts (av vem, inte preciserat), men det är personliga fiender och hat som har piskat fram denna stormvåg. Mitt arbete och min insats har varit fantastiska. Jag tackar alla som stött och stöder mig, trots alla lögner och förföljelse jag och de mina fått utstå i media. Jag kommer att fortsätta att arbeta för alla goda människor som litar på mig.
Men det är väl bara den enda utväg till självupprättelse en person i en dylik situation har, dvs. komplett 'denial': Alla människor gör fel (dvs: 'fel') och jag gjorde inte mer än vad en massa andra personer har gjort. Jag är fantastiskt bra på mitt arbete och därför ett offer för lögner, avundsjuka och hat.
Fox är ett offer för en illvillig omvärld och slutar med:
'That should worry us all.'
Så vi ,som varit oroade över att regeringen kanske är full med betalda lakejer, ska plötsligt vara oroade över att vi själva plötsligt, utan annan orsak än 'avundsjuka' ('onda ögat' som det heter i stora delar av världen), kan drabbas av en hatkampanj fylld av lögner, som av en blixt från klar himmel.
Eller, vi som varit oroliga över att kanske det finns en massa naturfotografer som visar sig vara 'onatur'fotografer, ska i stället bli rädda för att drabbas av det onda ögat. Är du bra vill alla avundsjuka och hatiska personer dra dig i smutsen. (Är förvånad att inte den iofs. uttjatade Jantelagen har nämnts än...)