ErlandH
Aktiv medlem
Du har iaf missförstått hur Fotosidan fungerar. Den som vill kan mycket väl vara anonym.Wolfgang Gerlach, ingen på Fotosidan är anonym. Eller missförstod jag dig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du har iaf missförstått hur Fotosidan fungerar. Den som vill kan mycket väl vara anonym.Wolfgang Gerlach, ingen på Fotosidan är anonym. Eller missförstod jag dig?
Du har iaf missförstått hur Fotosidan fungerar. Den som vill kan mycket väl vara anonym.
Du har iaf missförstått hur Fotosidan fungerar. Den som vill kan mycket väl vara anonym.
Jag har lärt mig en del av den här tråden, nämligen hur en anonym grupp kan fungera så helt utan etik, och det är skrämmande.
Fyra personer har kommenterat detta citat.
Alla har hakat upp sig på huruvida man kan vara anonym eller inte på FS:
Ingen har brytt sig om kommentera etiken. Hur kan man inte se att detta är det som är viktigt i meningen?
Hade Du haft fakta, så hade Du inte fått sprida det i media, men här på tråden vimlar det av tarvliga spekulationer.
Dessutom gäller offentlighetsprincipen inte banksekretess och läkarjournaler.
Jag har lärt mig en del av den här tråden, nämligen hur en anonym grupp kan fungera så helt utan etik, och det är skrämmande.
Obs! Jag försvarar fortfarande inte Terjes fusk! Även han har visat brist på etik.
Jag har inte kallat något för "en anonym grupp", så jag förstår faktiskt inte vad du är ute och far efter.Den som VILL kan mycket väl vara anonym. Men att kalla personerna i denna diskussion för en "anonym grupp" stämmer inte alls. Av med foliehatten, Erland Huledal.
För att den frågan är diskuterad till leda. Hittills har jag inte sett någon som påstår att "sanningssökarna" saknar etik som haft något att komma med. Den värsta spekulationen kring eventuella medicinska diagnoser kom från en av dem som försvarade(!?) Terje. Vi som analyserar blogginlägg, intervjuer, artiklar, avslöjade bilder har så gott som allihop AKTIVT tagit avstånd från den typen av inlägg. Eller du har kanske massor med exempel på hur vi hoppat på TH på ett oetiskt sätt?
Jag har inte kallat något för "en anonym grupp", så jag förstår faktiskt inte vad du är ute och far efter.
Jag bara konstaterar att det på Fotosidan är både möjligt och fullt tillåtet att vara anonym, dvs att registrera sig under ett namn som "Lasse Eriksson" eller "Erik Pettersson" även om man heter något helt annat.
Brasklapp: Nej, jag försöker inte antyda att någon som är registrerad på Fotosidan med något av de namnen egentligen heter något annat.
Nu vet vi:
T tycks ha saknat en SKANDAL om sig själv.
Följande är hämtat ur hans blogginlägg "Terje, Noppe och kungen".
Det skrevs 4 nov 2010, kort tid före lodjursprojektet drogs igång.
"
...
Ibland undrar jag vart vårt samhälle är på väg...
Man kommer längre med skandaler; med ljusskygga händelser och med att göra bort sig offentligt…
...
Jag har inte gjort några skandaler, vad jag vet åtminstone... Som sagt, jag är en rätt tråkig person. Kanske då inte så konstigt att Aftonbladet eller Expressen inte har skrivit om mig i långa reportage. Eller att Kvällsöppet på TV4 gjort ett helt program om mig…
...
Jag kan redan se löpsedlarna framför mig!
...
Så bli nu inte för överraskade om jag slutligen hamnar på löpsedlarna i Aftonbladet och Expressen.
..."
Källa:
http://webcache.googleusercontent.c...elleso.wordpress.com&cd=4&hl=sv&ct=clnk&gl=se
Nu vet vi:
T tycks ha saknat en SKANDAL om sig själv.
Följande är hämtat ur hans blogginlägg "Terje, Noppe och kungen".
Det skrevs 4 nov 2010, kort tid före lodjursprojektet drogs igång.
"
...
Ibland undrar jag vart vårt samhälle är på väg...
Man kommer längre med skandaler; med ljusskygga händelser och med att göra bort sig offentligt…
...
Jag har inte gjort några skandaler, vad jag vet åtminstone... Som sagt, jag är en rätt tråkig person. Kanske då inte så konstigt att Aftonbladet eller Expressen inte har skrivit om mig i långa reportage. Eller att Kvällsöppet på TV4 gjort ett helt program om mig…
...
Jag kan redan se löpsedlarna framför mig!
...
Så bli nu inte för överraskade om jag slutligen hamnar på löpsedlarna i Aftonbladet och Expressen.
..."
Källa:
http://webcache.googleusercontent.c...elleso.wordpress.com&cd=4&hl=sv&ct=clnk&gl=se
Jag har inte kallat något för "en anonym grupp", så jag förstår faktiskt inte vad du är ute och far efter.
Jag bara konstaterar att det på Fotosidan är både möjligt och fullt tillåtet att vara anonym, dvs att registrera sig under ett namn som "Lasse Eriksson" eller "Erik Pettersson" även om man heter något helt annat..
Okej, tack för förtydligandet. Men då bör ni nog formulera om de regler för Fotosidan som ni publicerat. Det står att det är "trevligast" att man använder sitt riktiga namn, inte att allt annat är förbjudet.Nej det är inte tillåtet.
Okej, tack för förtydligandet. Men då bör ni nog formulera om de regler för Fotosidan som ni publicerat. Det står att det är "trevligast" att man använder sitt riktiga namn, inte att allt annat är förbjudet.
Okej, det är ju omöjligt att missförstå. Fast registreringssidan är det ju ganska sällan man tittar på, det kanske borde stå samma sak i "Grundregler"?På registreringssidan står så här:
På Fotosidan är vi inte anonyma inför varandra, så du måste ange ditt rätta för- och efternamn.
Star2;1730449 ... Ibland undrar jag vart vårt samhälle är på väg... Man kommer längre med skandaler; med ljusskygga händelser och med att göra bort sig offentligt… ... Jag har inte gjort några skandaler sa:Det här är intressant, antingen är mannen synsk eller så har han planerat att se till att hans namn hamnar på löpsedlarna
Det kanske till och med är så att T tror på devisen att all publicitet är bra publicitet? Det är ju inte okänt att vissa konstnärer ställer till med rabalder runt sin person.
Den som lever får se.
Star2;1730449 ... Ibland undrar jag vart vårt samhälle är på väg... Man kommer längre med skandaler; med ljusskygga händelser och med att göra bort sig offentligt… ... Jag har inte gjort några skandaler sa:Det här är intressant, antingen är mannen synsk eller så har han planerat att se till att hans namn hamnar på löpsedlarna
Det kanske till och med är så att T tror på devisen att all publicitet är bra publicitet? Det är ju inte okänt att vissa konstnärer ställer till med rabalder runt sin person.
Den som lever får se.
Ja, det var intressant att läsa det såhär i efterhand. Vidare spekulation angående Terjes framtida rykte tror jag vi kan lägga ner, som det ser ut just nu har den nyliga publiciteten visat sig vara förödande. Om detta vänder och gör honom till en folkkär människa får vi se.
Fyra personer har kommenterat detta citat.
Alla har hakat upp sig på huruvida man kan vara anonym eller inte på FS:
Ingen har brytt sig om kommentera etiken. Hur kan man inte se att detta är det som är viktigt i meningen?