Jag är inte ett dugg förvånad över att du inspirerats av Terje. Men det konstiga är att du sa nyligen att du aldrig hört talas om honom innan du startade att läsa denna tråd
Antingen missförstår du mig medvetet eller också förstår du inte. Du insinuerar att jag på något sätt står på Terje ”sida”, det är du inte ensam om. En handfull av de mest militanta i denna tråd har konsekvent feltolkat andras försök att hitta någon annan vinkel än att kräva alla papper på bordet.
Nu senast vill någon undersöka mina ”skelett”. Min bostadsort nämns som orsak till mina helt vansinniga ideer och det insinueras tydligt att jag måste var helt knäpp.
Orsaken är att jag inte tror att Terje kommer att vräka ut sig här på Fotosidan eller någon annan stans.
Jag står inte på någons sida, men efter 30 år i mediabranchen vet jag att Terje inte längre är nyheter, om han inte gör något nytt sensationellt och varför skulle han göra det?
Några tidningar har skrivit om affären och i en del fall har dessa sablats i detta forum för att de inte ställt de ”rätta” frågorna. Det kan jag hålla med om.
Terje har skickligt manövrerat media dit han vill ha dom. Han har fått allmänheten nöjd. Det spelar ingen roll om några här i forumet anser att de som visade sådan sympati för Terje i TV4s nyhetsmorgon är muppar.
Inslaget var en stor seger för Terje. Jag påstår inte detta för att jag står på Terjes ”sida”. Det är en analys av situationen vars resultat flera här ogillar. Situationen att Terje håller på att glida undan ogillas och så klart den som påstår att det är så.
En anledning att jag tror att han kan komma tillbaka. Han kan manipulera.
En anna anledning är att OM Terje visar upp fantastiska bilder så kommer dessa att publiceras, kanske inte i de som direkt blivit lurade, men det finns många andra.
I motsats till en annan anser jag att fotoindustrin är enormt stor och världsomspännade.
Den citerade meningen här ovan är ett exempel på det jag säger om oförmåga att förstå och insinuationer.
Varför skriver Lars Jonsson att hann inte är ett dugg förvånad att jag inspireras av Terje? Antingen menar han att Terje är så bra att det är därför jag inspirerats, eller också är han spydig och menar att eftersom jag gillar Terje så är det klart att jag inspireras.
Jag hade aldrig hört talas m Terje Hellesö innan denna affär uppdagades. Jag ogillar kraftigt det han gjort och står för, men trots det så har jag både inspirerats att ta annorlunda naturbilder och till och med att terja en bild.
Jag tycker att det är synd att det inte är tillåtet att ha en annan åsikt om hur denna historia kommer att sluta utan att bli påhoppad på alla möjliga sätt.