Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är verkligen alla nöja med Cyberphoto?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

NiklasP

Aktiv medlem
Är verkligen alla nöja med Cyberphoto?

När man läser överallt och frågar lite bland folk så är folk nöjda, Men vad är det som döljer sig bakom deras fasad?

I veckan hände det som fått mig att aldrig mer handla därifrån.

Beställde den 15 mars och allt var i lager. Står även i mailet man får att allt var i lager.
Dagen efter ringer jag upp och frågar varför det inte blivit skickat?

Svaret blir att nån " kanske " har klickat 5 sekunder innan mig, Men varför fick jag mail att det var i lager då?
Borde man inte kontakta köparen att dom hade saldo fel eller dyl?

Då ska varan komma in under dagen, jag säger att jag måste ha grejerna innan helgen och frågar om dom inte kan skicka det som är i lager, Hon svarar visst kan hon ordna det.

Ringer upp 15:30 för o bekräfta att dom kommer skicka det.

Svaret: lite mer osäkert nu. Men hon säger ja jag ska ordna det. Men är det skickat? Nej.

Nån som mer har upplevt cyberphoto mörka sida?
 
Nån som mer har upplevt cyberphoto mörka sida?

Men!
Du har ju inte direkt blivit utsatt för bedrägeri eller hotad till livet :)
Det är klart att någon gång kan¨det bli fel, även för dem.
Mitt intryck av dem är mycket gott. Alltid fått det jag köpt, snabbt och problemfritt.
När jag ringt dem har deras support och bemötande varit utmärkt.
/ Mats G
 
De finns väl ingen leverantör som har 100 % nöjda kunder!? Det finns inte heller system som är 100 %-iga och ingen verksamhet har 100% perfekta medarbetare som aldrig har en dålig dag. Det är tråkigt när det händer men det verkar vara väldigt sällan man drabbas vi köp från etablerade e-handelsföretag.
 
Handlar jag på webben har jag inte riktigt en förväntan att varan ska komma dagen efter. Men kan hålla med om att man bör kunna få ett rimligt svar när man kontaktar dom per telefon, speciellt om det är av betydelse att grejorna kommer fram i tid.

Har handlat uppåt 10 gånger av Cyberphoto. En Ir-sändare för att utlösa studioblixtarna gick sönder och jag bad så snällt att få byta mot motsvarande radio-sändare. Döm av min förvåning när jag öppnade paketet och hade fått en sändare för bilstereon (fm-sändare).

I övrigt tycker jag allt gått bra. Ringde en gång och rådfrågat om ovanstående sändare passade min utrustning och hur man kopplade prylarna. Fick prata med kunnig personal.

De flesta köp är helt vanliga köp utan retur eller konstigheter. Mina studioblixtar ville dom själva återta efter ca 2 år och pga av ett möjligt elfel tillverkaren rapporterat om. Så jag fick helt nya i utbyte på en gång.

Så förutom missförståndet med "radio sändaren" så är det värsta som hänt att jag inte fick den utlovade Tobleronen, som dom skrev om på bloggen strax före jul - när jag köpte mitt nya kamerahus.
 
Har du så bråttom så kör in i en affär och köp grejerna. Det kan hända att posten tar sin tid.
Och eftersom Cyberphoto är så stora är väl sannolikheten stor ifall de inte har så många på lager att någon hinner trycka på knappen. Webläsaren uppdaterar ju inte varje sekund.´

Köper man via nätet får man räkna med väntetider även om de i 99 % av fallen ifall de har det på lager skickar samma dag.

/Stefan
 
Du har orealistiska förväntningar, inget är 100%-igt ... som sas ovan, om du absolut måste ha en vara innan en viss dag så köp den då över disk, eller planera så att du har större marginaler. Inte vad du vill höra förstås, men den bistra sanningen. ;-)

Om en sådan här sak får dig att "aldrig handla mer därifrån" så kommer du nog också snart att få slut på acceptabla butiker och leverantörer vartefter du upplever samma sak och värre från dom ...
 
Senast redigerad av en moderator:
Har aldrig varit med om en "nätfirma" som har sån kunnig personal och verkligen sätter kunden i centrum. Har köpt några grejor som efter ett tag pajjat men det har aldrig varit några problem att få en ny produkt. Som Peter skrev tidigare har även jag fått mina studioblixtar utbytta utan extra kostnad pga fabrikationsfel, flera år efter inköpet.
Jag personligen har aldrig haft några problem med dom, har inte hört det av någon i min bekantskapskrets heller för den delen. Men visst måste det finnas någon i detta avlånga land som inte gillar dom men dom är nog rätt ovanliga gissar jag.
 
om man har bråttom som jag hade dagarna före jul, så ringde jag upp dom, kollade att allt fanns, dom gjorde ordern med mig i tel och skickade express, brevis väckte mig dagen efter :)
 
"I dag hände det som fått mig att aldrig mer besöka den websidan".

;-)
 
Det är kanske inte lönt att svara eftersom trådskaparen inte längre är medlem.
Men jag kan bara instämma i vad andra sagt så här långt, förutom med trådskaparen då. Jag har bara goda och mångåriga erfarenheter av Cyberphoto!
 
Personligen harjag bara bra erfarenhet av cyberphoto precis som av scandinavianphoto och fotokungen. Sen har det blivit fel leverans från en av demnågon gång och ett paket var på vift ett tag från en annan men har inte upplevt någon mörk sida av cyberphoto snarare tvärtom.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.