BugEyes
Aktiv medlem
Bussmicke skrev:
Elements 5/6 klarar väl inte 16 bitarsläget?
Redan elements 3 klarade 16 bitars läget till viss del. Man kunde ta in bilderna men sedan var det inte många av verktygen man kunde använda.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bussmicke skrev:
Elements 5/6 klarar väl inte 16 bitarsläget?
Jungleland skrev:
Jag var jätte nöjd med min 40D enda tills jag upptäckte att det var en död pixel i sensorn, på måndag är det två veckor sen jag skickade tillbaka den, undrar hur lång tid det kan ta... Ska dock få besked imorgon. Tror ni jag får en ny innan jul? Saknar en kamera
Jewster skrev:
Jag har precis tagit kameran ur kartongen och gett mig ut på en första exkursion med kameran runt halsen. Det första jag märker är att den nya positionen på knapparna under skärmen innebär att med kameran hängande i remmen slår knapparna mot jackan och hela tiden tänder skärmen. Ibland ser jag den senast tagna bilden och frågan om jag vill radera bilden eller avbryta.
Lite oroväckande att dessa knappar så lätt aktiveras med kameran hängande. Nån som hittat om det går att låsa just dessa knappar eller finns andra tips på hur man kommer undan detta utan att behöva stänga av kameran varje gång man släpper greppet om den.
/jer.
Jungleland skrev:
Jag var jätte nöjd med min 40D enda tills jag upptäckte att det var en död pixel i sensorn, på måndag är det två veckor sen jag skickade tillbaka den, undrar hur lång tid det kan ta... Ska dock få besked imorgon. Tror ni jag får en ny innan jul? Saknar en kamera
Mvh
Johannes
athid skrev:
Är det någon som vet om picture styles påverkar raw bilder, eller är det endast jpg + tumnagel som påverkas?
Det finns en hel del parametrar att skruva på i kameran om du plåtar JPEG. Det går nog att få till den där stunsiga kompaktkamera-looken om man pillar ett tag.athid skrev:
Däremot tycker jag att bilderna är lite mjukare i denna än 400d. Man måste skärpa upp hårdare i Lightroom/PS.
LinaRonnquist skrev:
Microsoft har ett program som heter RAW images thumbnail wiver eller något sådant.
Alltså förhandsgranskning. Det fungerar på mina RAWfiler från 350n men inte 40n men båda är .CR2 filer, det kanske inte fungerar till 40Dn?
henrikgbg skrev:
gå in på www.canon.se och titta på support filerna för 40D, ska finnas en RAW codec där, då får du upp dom som thumbnails i windows
(jag använder vista, och det funkar perfekt)