LinaRonnquist
Aktiv medlem
martinwiberg skrev:
Då har du kanske slagit på Highlight Tone Priority? Då börjar den på 200, och siffrorna som visas i sökaren är lite annorlunda, typ 2oo etc
Okej, vet du hur man ändrar ?
MVH
Lina Rönnquist
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
martinwiberg skrev:
Då har du kanske slagit på Highlight Tone Priority? Då börjar den på 200, och siffrorna som visas i sökaren är lite annorlunda, typ 2oo etc
Bussmicke skrev:
Har du ingen instruktionsbok?
LinaRonnquist skrev:
Ja det har jag, och jag har inte hittat något i den, det är därför jag frågade här.
Tror nog bara du har fått ett dåligt exemplar som lagt av av annan anledning. Knappast pga. "vädertätningen".macrobild skrev:
Är jag nöjd med min 40d?
NJA
Kameran packade ihop totalt i Igauzo där det råder djungelvärme, och fuktighet mitt i Sydamerika.
Min 5d fungerar utan anmärkning.
Så så j..... bra är inte den sk vädertätningen vad det gäller 40d.
Hälsningar Mikael
Min 40D har aldrig fallerat, men jag bor och använder den mest i Helsingborgmacrobild skrev:
undvik Jokkmokk och sydamerikansk djungel
Mikael
Tonyeagle skrev:
Efter att ha kört min 40 D i chile under en månads tid kan jag bara säga att jag är något missnöjd med AF (trots kraftiga förbättringar gentemot 20,30D) Nästa gång det är dags för långresa åker mkII:an med trots extra avgifter för handbagagets vikt (i värsta fall). Allt för många action/fågelbilder blir oskarpa för att jag ska vara nöjd. Trodde i min enfald att det som såg bra ut på hemmaplan (under kända premisser) skulle gälla också i okända miljöer. (Är man dum ska man lida). I fortsättningen hänger alltid den grymme med.
PS som tur var fick jag i alla fall tre skarpa exponeringar på Royal albatros!