Makten
Aktiv medlem
Om man ska hårddra det så är det förstås det. Men nånstans måste man ju dra gränsen för vad som är realistiskt. Det är ju ungefär samma sak som att man som kvinna helt skulle sluta sminka sig, alltid, bara för att det behagar män. Men jag tycker sånt är fånigt. Jag rakar mig, klär mig så snyggt jag kan och klipper håret för att se bra ut. Det gör väl kvinnor också, fast på lite annat sätt. För mig är det en viss skillnad på att vara attraktiv och sexig, även om det ofta sammanfaller. Exempelvis så klär sig den jag ett tag varit intresserad av inte alls sexigt. Hon har inte stringtrosor, sminkar sig knappt alls, etc. Ändå är hon ytterst attraktiv. Det går utmärkt. Och det är jag nog inte ensam om att tycka, så det rör sig inte om att jag har konstig smak eller nåt. Hon ser bra ut, det räcker. Behöver inte gå och puta med röven för att folk ska titta lite extra. Det tackar jag för.bEPH skrev:
Men det idealet som vi har lärt oss att tcyka förtrycker ju en del, du ser inte det som ett steg på vägen till bimbofiering?
En förbättring kunde ju vara att låta lite mer människa lysa genom plastfodralet.Kan vara så, eller också vill man ha kritik så man kan förbättra sig inom det genre man fotograferar.
Hahaha, jag föreställde mig hur det skulle se ut:-D En fet kille i bikini, jösses.Om du ska fota en bikini för ett företag och väljer en fet kille som modell så skulle kanske några gilla bilden, men knappast bli attraherade av bikinin. Då skulle jag säga att killen är en dålig modell för bilden, på samma sätt anser jag att en fotograf kan välja en bra modell för en bild.
Jaja, jag förstår vad du menar. Men inte är det särskilt svårt att välja "rätt" modell för ett sådant uppdrag? Det räcker ju med att hon ser bra ut, det vill säga enligt allmän uppfattning.
Man kan ju säga att medellönen för en viss syssla inom ett visst företag ska vara samma för män och kvinnor. Då kan man löneförhandla via facket eller på egen hand, men alla får ändå del av en eventuell höjning.Det finns ju redan i lagen tror jag?
Problemet uppkommer ju när individer löneförhandlar, när Agda säger "får jag inte 500 spänn mer i månaden så slutar jag" och chefen vill ha Agda kvar så får hon 500 kr mer i månaden. Roger däremot som inte säger så stannar kvar utan löneförhöjning, vips så är det löneskillnad.
Menar du att man ska lagstadga mot att individer ska ställa krav själva?
Jag kanske missförstår nåt, men jag förstår inte alls hur det ska gå ihop.