bEPH
Aktiv medlem
Eller också får man det senare i livet, fråga migMakten skrev:
Eller så fortsätter man att vara sig själv, och får inget. Fråga mig;-)
Ge aldrig upp hoppet, om du nu har köpt bluffen att idealet är en partner
Jag anser att det är föräldrarnas ansvar att inte släppa den informationen till barnen förrän barnen är redo. Får barnen den infon innan de kan hantera den så har föräldrarna gjort fel. Det är hårda ord, men ansvaret är föräldrarnas, de ska förvissa sig om att barnets miljö är bra för barnet. Det kan innebära att föräldrana måste flytta osv. för att det inte finns bra dagis i området man bor.
Jag förstår inte riktigt det här resonemanget. Det är självklart att barn försöker uppnå idealen, och det kan föräldrarna inte göra så mycket åt, sålänge barnen också har en tillvaro utanför familjen, vilket de förstås har.
Att vara vacker är ett ganska självklart ideal, och om man hela tiden påtvingas bilder av vackra människor så går det inte att som barn komma undan. Om bilderna dessutom är "falska", det vill säga manipulerade och förskönade, hur ska ett barn förstå det? Barn förstår inte sådant. Inte ens vuxna gör det alltid.
Håller med, jag bommade att skriva att nuförtiden så är det inte svårighet enbart som styr, det är även det man tjänar pengar på.
Edit: Dessutom har dessa förbannade ideal inte alltid koppling till verkligheten. Det är bland annat skönhetsindustrins grepp för att få folk att känna sig fula, så att de ska köpa massa eländiga produkter.