bEPH skrev:
Jag kanske förstår vad du tänker, men den kränkningen kommer väl isåfall med smink (och kanske) tatuering med?
Även deodorant borde väl vara en form av kränkning?
(Ja, jag vet att det är att extremdra det för en del, men det vet du nog att jag är konstig vid det här laget
Ja, det är bara en fråga om gränsdragning. Enligt en del kanske det är helt okej med prostitution, som dragits upp i tråden. Varför ska inte din dotter på 13 år kunna prostituera sig om hon "vill det"? Var går gränsen?
Jag tycker inte att det är ok, annat än om du har gjort det för att det ska vara löjligt.
Är det ok att håna feta för att de är feta med, det är ju trots allt de som "valt" det?
Jag tycker att det är alltid fel att vara nedsättande mot svaga individer, det trycker bara ned dem ytterligare. Jag tror att om man är så "sjuk" att man opererar sig för att få uppskattning så blir man inte bättre för att nån ratar en pga. operationerna.
Och hur ser du på det nedtryckande av svaga som dessa bilder innebär för andra då? Det är ju just detta sjuka som man vill stoppa. Då måste man tala om att man tycker att det ser illa ut om man tycker det.
Om jag inte får uttrycka att jag ogillar en risig bild på en kvinna som framställs som ett objekt, varför i helvete ska man då kunna påpeka att en horistont är sned? Ta kritik verkar dessa fotografer inte ha hört talas om.
Tror ni (inte du enbart Makten) på allvar att de sjuka modellerna blir friska av att ni hånar dem?
Jag tror ni bara begraver dem ännu djupare, de friska modellerna däremot tror jag kan lyssna på er kritik (och avfärda den om de vill), men det är ju inte de friska individerna vi diskuterar?
Det är inte modellerna jag i första hand är orolig över, utan resten av den kvinnliga (och manliga) befolkningen, som ser bilderna och tar del av budskapet.
Nej, inte om de opererade mår dåligt, de känner att de inte duger, de opererar sig för att duga, nån säger att de inte duger utan är äckliga då.
Vad blir kvar för dem?
Om man hatar sig själv så blir det inte bättre av att andra hatar dig med.
Nej, ge alla (särskilt sjuka modeller) en icke-sexuell kram och säg att de duger, håll kvar tills de känner att de faktiskt är sedda.
I mina ögon har de degraderat sig själva genom att operera sig. Den åsikten kan jag inte ändra på. Jag tror att fler människor tjänar på att jag yppar den än att jag håller käft för modellens skull.
Mattsen skrev:
Vilken cynisk inställning!
Det är du och andra som inte kan acceptera att andra människor än ni har andra premisser och intresse här i livet. Utan ni anser kort och gott att om de inte väljer att gå på er linje av vad som anses korrekt och "normalt", ja då startas smutskastningskampnajen upp och ni anser er tom ha rätt att kränka en individ som har en annan inställning än er egen.
På vad sätt är det en "smutskastningskampanj" att säga att man tycker att en bild ser billig och sjaskig ut? Om du hade fotat en polsk hora som för fina pengar visat könet, skulle jag inte få säga att bilden var vidrig då heller?
Ett riktigt osmakligt och inhumant synsätt.
Hahaha! Ska du säga, som villigt erkänner att de bilder vi talar om är "produktbilder" och inte ser nåt fel i det.
Kvinnan är en produkt. Är det ett "humant synsätt"?