Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag undrar vad dessa pojkar tycker om prostitution? Mats? Björn? Fredrik?

Vet ni att unga flickor prostituerar sig för att ha råd med dyra fina kläder, smink och kunna operera sig? Ja, tyvärr väldigt vanligt....

Kom genom mitt jobb i kontakt med unga tjejer som prostituerar sig för att kuann köpa nya bröst, fylla läppparna mera....en flicka hade fått höra från sin fotograf att liiiite större bröst hade gjort succé....

Någon utav er som läst böcker från f.d modeller?

Suck ja...ghlömde, dom har ju själv valt att ställa sig där....sorry!
 
xandx skrev:
Ha denna diskussion har hamnat i en helt ny dimmension :)

En som beklagar sig på att kvinnor har stora bröst en som vill skydda sin son från att dejta en kvinna som har silicon bröst och en som förbjuder barn att leka...? Ni är fan värda monopolpengar hela bunten :)

JAG då? :) jag vill oxå ha!!!
 
Henrik_L skrev:
tammy det begriper du väl att det beror på VEM brösten sitter. tänk dig mig med supertuttar. nä jag skojar bara ju :)

Jaså, ja så är det nog :eek:)) Jag är så förvirrad över att man blir så inskränkt, att man bara tänker på sig själv ...

Jag vill gärna plåta dig Henrik med dom, går det bra? :eek:)
 
Re: Re: Re: Att gömma sig bakom begreppet "kränkt" blir i detta sammanhang bara patetiskt.

CreativeMind skrev:
Tycker du att mitt inlägg är "radikal-feministiskt" ????!!!

Att ha visa hänsyn och inte ställa upp på allt som vissa genomkommersiella media påtvingar oss - är det att var en extremist???!!!

OK - jag är trött på fjortisar som drömmer om att få vika ut sig för dom tror att det är snabbaste vägen till kändisskap, jag är trött på vackra kvinnor som svälter sig själva till döds, jag är trött på alla begåvningar som snortar bort sina sista gnutta värdighet kring Sturepla!
Om det gör mig till extremist så ok - då är jag extremist!

Frågan är vad det gör dig till...


Han glömmer bort alla dom fjortisarna som säljer sig själva för att ha råd att bekosta sina nya tuttar också....men det är ju helt okay, va tusan va häftigt, suck!!
 
xandx skrev:

En som beklagar sig på att kvinnor har stora bröst en som vill skydda sin son från att dejta en kvinna som har silicon bröst och en som förbjuder barn att leka...? Ni är fan värda monopolpengar hela bunten :)
Du läser fel ibland. Snabba tolkningar..
 
Tammy skrev:
Jaså, ja så är det nog :eek:)) Jag är så förvirrad över att man blir så inskränkt, att man bara tänker på sig själv ...

Jag vill gärna plåta dig Henrik med dom, går det bra? :eek:)

ja! självklart! gärna i sexiga underkläder oxå. fast vi får nog ta det i PM så inte nån blir kränkt på kuppen.
 
xandx skrev:
Ha denna diskussion har hamnat i en helt ny dimmension :)

En som beklagar sig på att kvinnor har stora bröst en som vill skydda sin son från att dejta en kvinna som har silicon bröst och en som förbjuder barn att leka...? Ni är fan värda monopolpengar hela bunten :)

Var,när,hur skrev jag att jag vill skydda honom från silikonfröknar???
Kanske få honom att tänka på vad som är äkta!
 
kiwawa skrev:
Tony Bergh skrev att en människa inte kan vara en vara,jag anser att det inte är så.Var i mitt svar kopplade jag ihop trafficing med utvik?Även om det säkert också händer.

När jag tog upp utvik så ifrågasatte du det och jag ville egentligen bara få ett förtydligande om du såg ett samband eller inte enligt samma princip.

/Maverick
 
Tammy skrev:
Nämen vad säger du? är stora bröst det värsta du vet?

Ja, vi skapas olika förstår du...stora som små, precis som snoppar :eek:)

Förstår faktiskt inte varför man skulle kapa bilden?

Nope, poängen har inte gått fram här...:eek:)
japp så är det. eller rättare sagt sådana attraherar mig nada.
Varför man ska kapa bilden? jo därför det upprör miljoner människor att avbilda en kvinna med mycket hud, så ska man framställa en kvinna helt utan att göra någon upprörd, ska hon fotas i arbetsoverall 5 storlekar för stor samt hela överkroppen bortbeskärd. Blicken kan ju för en del se ut som om hon trånar eller också kan den se tom ut eller se ut på annat vis.. brösten ska vi inte ens tala om puhh. och svankas det så objektifieras hon ju såsom ett objekt som är till för mannen. därför arbetsoverall modell större.
 
Tammy skrev:
Jag undrar vad dessa pojkar tycker om prostitution? Mats? Björn? Fredrik?

Vet ni att unga flickor prostituerar sig för att ha råd med dyra fina kläder, smink och kunna operera sig? Ja, tyvärr väldigt vanligt....

Kom genom mitt jobb i kontakt med unga tjejer som prostituerar sig för att kuann köpa nya bröst, fylla läppparna mera....en flicka hade fått höra från sin fotograf att liiiite större bröst hade gjort succé....

Någon utav er som läst böcker från f.d modeller?

Suck ja...ghlömde, dom har ju själv valt att ställa sig där....sorry!

Det beror på vad du menar med prostitution, det finns nyanser av brunt har jag hört. Eller om du kopplar ihop det med trafficing.

Jag ser ett problem i att man säger att kvinnor får bestämma över sin egen kropp samtidigt som man kraftigt motarbetar kvinnan när hon gör "fel" val. Pratar vi utifrån ideala situationer så anser jag att det är upp till var och en ifall två vuxna bestämmer sig för att ha sex med varandra och att den ena ska betala för det. Det är väl i praktiken vad som händer vid alla de one-nights-stands som sker oxå.

Är man prostituerad av orsaker som missbruk så ska man få hjälp att bli av med missbruket så att man sedan kan göra sina val utifrån ett nyktert sinne. Inte förbjuda symtomet på missbruket, fast det är ju billigare och enklare så det har ju sin förklaring det med.

Det finns kvinnor som prostituerat sig för att få bättre studieekonomi. Det på utbildningar där man går igenom psyksamtal för att antas. Så att kvinnor gör valet att prostituera sig är väl troligen många gånger ekonomiskt men så länge det valet sker vid sinnenas fulla bruk så anser jag att det är deras val även om jag inte hade gjort det valet själv.

Så, nu har vi dragit upp den saknade länken i utviksmotståndet.

/Maverick
 
tbmac skrev:
japp så är det. eller rättare sagt sådana attraherar mig nada.
Varför man ska kapa bilden? jo därför det upprör miljoner människor att avbilda en kvinna med mycket hud, så ska man framställa en kvinna helt utan att göra någon upprörd, ska hon fotas i arbetsoverall 5 storlekar för stor samt hela överkroppen bortbeskärd. Blicken kan ju för en del se ut som om hon trånar eller också kan den se tom ut eller se ut på annat vis.. brösten ska vi inte ens tala om puhh. och svankas det så objektifieras hon ju såsom ett objekt som är till för mannen. därför arbetsoverall modell större.

Silkonbröst är ju också stora, tycker du också dom är vidriga?

Tja, jag vet fortfarande inte varför du skriver som du gör om att det är bäst att sätta på henne en overall m.m - kan tyvärr inte uttala mig om andra och om nu någon skulle känna så, själv känner jag verkligen inte så.
 
Maverick skrev:
Det beror på vad du menar med prostitution, det finns nyanser av brunt har jag hört. Eller om du kopplar ihop det med trafficing.

Jag ser ett problem i att man säger att kvinnor får bestämma över sin egen kropp samtidigt som man kraftigt motarbetar kvinnan när hon gör "fel" val. Pratar vi utifrån ideala situationer så anser jag att det är upp till var och en ifall två vuxna bestämmer sig för att ha sex med varandra och att den ena ska betala för det. Det är väl i praktiken vad som händer vid alla de one-nights-stands som sker oxå.

Är man prostituerad av orsaker som missbruk så ska man få hjälp att bli av med missbruket så att man sedan kan göra sina val utifrån ett nyktert sinne. Inte förbjuda symtomet på missbruket, fast det är ju billigare och enklare så det har ju sin förklaring det med.

Det finns kvinnor som prostituerat sig för att få bättre studieekonomi. Det på utbildningar där man går igenom psyksamtal för att antas. Så att kvinnor gör valet att prostituera sig är väl troligen många gånger ekonomiskt men så länge det valet sker vid sinnenas fulla bruk så anser jag att det är deras val även om jag inte hade gjort det valet själv.

Så, nu har vi dragit upp den saknade länken i utviksmotståndet.

/Maverick

Kvinnor som prostituerar sig för att ha råd att köpa nya bröst, för att kanske bli upptäckta, att få bli bekräftade.

Och vi har fortfarande inget ansvar för de signaler man sänder ut?

Synd det här att man inte kan se sambandet.
 
Tammy skrev:
Silkonbröst är ju också stora, tycker du också dom är vidriga?

Tja, jag vet fortfarande inte varför du skriver som du gör om att det är bäst att sätta på henne en overall m.m - kan tyvärr inte uttala mig om andra och om nu någon skulle känna så, själv känner jag verkligen inte så.

Jag själv tycker dom är vidriga ja.. tror inte jag skulle klara av någonting med en sådan dejt faktiskt. men man vet aldrig, Jag beter mig precis lika gentlemannamässigt även om hon skulle råka ha siliconbröst mot en sådan dam och jämför henne inte med fiskar som vissa gör och tror jag har rätt att säga vad som helst om henne för det.

det andra om kapade bilder hade annan adress än till dig..
 
Re: Re: Att gömma sig bakom begreppet "kränkt" blir i detta sammanhang bara patetiskt....

Maverick skrev:
Vilka modeller då?

Som jag sagt tidigare tror jag att de tål att ifrågasättas men inte på vilka sätt som helst.

Nu är det ju en del som säger att de blir kränkta av dessa bilder, gömmer de sig bakom begreppet kränkt? Om inte, vad är det som gör att du anser dig kunna avgöra vem som blir kränkt och inte?

Hur går det med beskrivningen av "god fotografi"?

/Maverick

Ok jag riskera att bli dryg nu .-)
Men - jag har plåtat och sålt bilder i över 20 år, kollar du min profilsida så ser du lite prov från senare år. Jag har valt att inte lägga ut tex "kändisbilder". Handlar dels om att de bilderna inte är representativa för mitt fotograferande och om respekt för personerna. Men du bad om exempel - Valerie Aflalo som blev Fröken Sverige år 2000 är ett. (Hon har dessutom de personliga egenskaper som krävs av en modell, vilket framgick väldigt tidigt, hon viker tex inte ut sig :)

Mitt nuvarande jobb innebär att jag så gott som dagligen "värderar" andras (och egna) bilder; budskap men även teknisk kvalitet och sätter in dem i ett större sammanhang. Jag tror mig ha en ganska relevant uppfattning om just "god fotografi", sedan kanske min definition inte delas av alla här på FS. Kanske det är ett ämne för en ny tråd? (Denna är redan ganska spretig :)

Och så det här tjatet om att bli kränkt i tid o otid. Jag har aldrig påstått att jag som betraktare blir kränkt, jag väljer vad jag vill se... Men att bli kränkt av att någon inte applåderar ens bilder, eller ens val av modell, eller ens värderingar - det är barnsligt!!!!
 
Senast ändrad:
Re: Re: Re: Att gömma sig bakom begreppet "kränkt" blir i detta sammanhang bara patetiskt.

CreativeMind skrev:
Tycker du att mitt inlägg är "radikal-feministiskt" ????!!!

Att ha visa hänsyn och inte ställa upp på allt som vissa genomkommersiella media påtvingar oss - är det att var en extremist???!!!

Hänsyn!? hänsyn behövs ju inte när någon har opererat sig tidigare i livet. då kan man bara vräka ur sig vad som helst för då är det ju bara en vara! precis som en äcklig hamburgare.

( obs ironi)
 
bEPH skrev:
Jag kanske förstår vad du tänker, men den kränkningen kommer väl isåfall med smink (och kanske) tatuering med?
Även deodorant borde väl vara en form av kränkning?
(Ja, jag vet att det är att extremdra det för en del, men det vet du nog att jag är konstig vid det här laget:)
Ja, det är bara en fråga om gränsdragning. Enligt en del kanske det är helt okej med prostitution, som dragits upp i tråden. Varför ska inte din dotter på 13 år kunna prostituera sig om hon "vill det"? Var går gränsen?

Jag tycker inte att det är ok, annat än om du har gjort det för att det ska vara löjligt.
Är det ok att håna feta för att de är feta med, det är ju trots allt de som "valt" det?
Jag tycker att det är alltid fel att vara nedsättande mot svaga individer, det trycker bara ned dem ytterligare. Jag tror att om man är så "sjuk" att man opererar sig för att få uppskattning så blir man inte bättre för att nån ratar en pga. operationerna.
Och hur ser du på det nedtryckande av svaga som dessa bilder innebär för andra då? Det är ju just detta sjuka som man vill stoppa. Då måste man tala om att man tycker att det ser illa ut om man tycker det.
Om jag inte får uttrycka att jag ogillar en risig bild på en kvinna som framställs som ett objekt, varför i helvete ska man då kunna påpeka att en horistont är sned? Ta kritik verkar dessa fotografer inte ha hört talas om.

Tror ni (inte du enbart Makten) på allvar att de sjuka modellerna blir friska av att ni hånar dem?
Jag tror ni bara begraver dem ännu djupare, de friska modellerna däremot tror jag kan lyssna på er kritik (och avfärda den om de vill), men det är ju inte de friska individerna vi diskuterar?
Det är inte modellerna jag i första hand är orolig över, utan resten av den kvinnliga (och manliga) befolkningen, som ser bilderna och tar del av budskapet.

Nej, inte om de opererade mår dåligt, de känner att de inte duger, de opererar sig för att duga, nån säger att de inte duger utan är äckliga då.
Vad blir kvar för dem?
Om man hatar sig själv så blir det inte bättre av att andra hatar dig med.

Nej, ge alla (särskilt sjuka modeller) en icke-sexuell kram och säg att de duger, håll kvar tills de känner att de faktiskt är sedda.
I mina ögon har de degraderat sig själva genom att operera sig. Den åsikten kan jag inte ändra på. Jag tror att fler människor tjänar på att jag yppar den än att jag håller käft för modellens skull.

Mattsen skrev:
Vilken cynisk inställning!
Det är du och andra som inte kan acceptera att andra människor än ni har andra premisser och intresse här i livet. Utan ni anser kort och gott att om de inte väljer att gå på er linje av vad som anses korrekt och "normalt", ja då startas smutskastningskampnajen upp och ni anser er tom ha rätt att kränka en individ som har en annan inställning än er egen.
På vad sätt är det en "smutskastningskampanj" att säga att man tycker att en bild ser billig och sjaskig ut? Om du hade fotat en polsk hora som för fina pengar visat könet, skulle jag inte få säga att bilden var vidrig då heller?

Ett riktigt osmakligt och inhumant synsätt.
Hahaha! Ska du säga, som villigt erkänner att de bilder vi talar om är "produktbilder" och inte ser nåt fel i det.
Kvinnan är en produkt. Är det ett "humant synsätt"?
 
tbmac skrev:
Jag själv tycker dom är vidriga ja.. tror inte jag skulle klara av någonting med en sådan dejt faktiskt. men man vet aldrig, Jag beter mig precis lika gentlemannamässigt även om hon skulle råka ha siliconbröst mot en sådan dam och jämför henne inte med fiskar som vissa gör och tror jag har rätt att säga vad som helst om henne för det.

det andra om kapade bilder hade annan adress än till dig..

Okay, jag förstår!

Men har du aldrig kännt någon gång att vad vore världen om alla struntade i att säga vad dom känner? Om vi alla jamade med? Tror du inte att någonstans på den vägen då att andra kommer fara illa av att ingen säger något?

Man klonar människor, djur m.m. vi blir extremare och extremare i vår jakt på det perfekta, inget duger längre och ingen vågar säga emot, för man vill inte uppfattas som besvärlig?


Tänker på alla djur som skulle ha det ännu värre om inte "dessa besvärliga " människor fanns som sa ifrån att det går för långt...

Vem bryr sig om grannen släpper ut massor av miljögifter? Nä, jag vill inte uppfattas som annat än mycket sympatisk...

Ibland så behövs det bara lite vänliga ord, för att stärka en annan människa, för att bevisa för den att den duger. Men visst är det svårt när samhället visar upp ideal som dessa, jättesvårt för unga tjejer.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.