Makten skrev:
Jag tycker att man kan säga att den som skönhetsopererar sig har valt att kränka sig själv.
Jag kanske förstår vad du tänker, men den kränkningen kommer väl isåfall med smink (och kanske) tatuering med?
Även deodorant borde väl vara en form av kränkning?
(Ja, jag vet att det är att extremdra det för en del, men det vet du nog att jag är konstig vid det här laget
Om jag sätter på mig en clown-näsa så är det nog helt okej att håna mig för det, oavsett vilken anledning jag har. Jag skulle ju inte se riktigt klok ut nämligen.
Jag tycker inte att det är ok, annat än om du har gjort det för att det ska vara löjligt.
Är det ok att håna feta för att de är feta med, det är ju trots allt de som "valt" det?
Jag tycker att det är alltid fel att vara nedsättande mot svaga individer, det trycker bara ned dem ytterligare. Jag tror att om man är så "sjuk" att man opererar sig för att få uppskattning så blir man inte bättre för att nån ratar en pga. operationerna.
Tror ni (inte du enbart Makten) på allvar att de sjuka modellerna blir friska av att ni hånar dem?
Jag tror ni bara begraver dem ännu djupare, de friska modellerna däremot tror jag kan lyssna på er kritik (och avfärda den om de vill), men det är ju inte de friska individerna vi diskuterar?
Men när flickor börjar kluta ut sig och operera sig till plastdockor, då ska man snällt vara tyst, för man får inte kränka dem! Det vore väl rätt nyttigt om folk vågade säga som det är istället?
Nej, inte om de opererade mår dåligt, de känner att de inte duger, de opererar sig för att duga, nån säger att de inte duger utan är äckliga då.
Vad blir kvar för dem?
Om man hatar sig själv så blir det inte bättre av att andra hatar dig med.
Nej, ge alla (särskilt sjuka modeller) en icke-sexuell kram och säg att de duger, håll kvar tills de känner att de faktiskt är sedda.