Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
xandx skrev:
.

När min son blir tillräckligt gammal så kommer jag förmodligen att hitta både slitz, MORE och porr men jag är inte rädd för att dessa saker skall skada honom inte så länge jag kan vägleda honom som förälder.

Om min son när han växer upp kommer och säger att han vill ha pengar för en dejt med en silikonfröken ska jag ge honom monopolpengar.
Och det är inte unga män som opererar brösten pga dålig självkänsla,sprutar läpparna fulla med diverse kemikalier.
 
Henrik_L skrev:
jag skrev att jag jämförde en utvikningstjej dvs nån som visar upp sina opererade kroppsdelar dvs en som säljer sig själv dvs en som vill att folk ska titta på just det. då tycker jag att man är en sorts vara. modellbilder kan ju såklart vara nåt helt annat!

Jo, precis och dem kunde man ju kalla vad sjutton som helst. Se ditt eget inlägg...

Om en utvikningstjej är nån som visar upp sina opererade kroppsdelar vad är då de som inte är opererade men ändå viker ut sig?

/Maverick
 
kiwawa skrev:
Om min son när han växer upp kommer och säger att han vill ha pengar för en dejt med en silikonfröken ska jag ge honom monopolpengar.
Och det är inte unga män som opererar brösten pga dålig självkänsla,sprutar läpparna fulla med diverse kemikalier.

Nä de tar anabola och ryhopnol. Bara för att symtomen inte ser exakt lika dana ut betyder inte att de inte existerar. Rapport finns hos RF, tror jag skrivit det tidigare i tråden.

/Maverick
 
kiwawa skrev:
Om min son när han växer upp kommer och säger att han vill ha pengar för en dejt med en silikonfröken ska jag ge honom monopolpengar.
Och det är inte unga män som opererar brösten pga dålig självkänsla,sprutar läpparna fulla med diverse kemikalier.

Ursäkta mig men menar du på fullt alvar att bara för att man opererar sig så är man inte värd din son?

Jag tycker du har en konstig människosyn!
 
kiwawa skrev:
Hört talas om trafficing?Slaveri?Hur mycket man än vill att en människa inte ska vara en vara så ÄR det inte så.Människor kan vara en vara för den som skiter i vad andra tycker för egen vinnings skull.Nä diskutera skogsbrand med den som inte ser skogen för träden ÄR inte lätt!

Skulle du kunna utveckla hur du ser kopplingen mellan trafficing och utvik?

/Maverick
 
bEPH skrev:
Hmm, vad är det här då?

aha ja jasså :)

trodde du menade det förra inlägget eftersom det var lite fiskesnack där. jo vi menade att en abborre och en brax osv har väldigt fylliga läppar och att det ser liknande ut när man sprutar i massor med silikon i läpparna. ungefär som att säga tex "örn-näsa" osv.

såklart var det itne hela tjejen som såg ut som en fisk. bar att läpparna påminde om såna som en brax har. vicket det tyvärr gör
 
Makten skrev:
Jag tycker att man kan säga att den som skönhetsopererar sig har valt att kränka sig själv.

Vilken cynisk inställning!
Det är du och andra som inte kan acceptera att andra människor än ni har andra premisser och intresse här i livet. Utan ni anser kort och gott att om de inte väljer att gå på er linje av vad som anses korrekt och "normalt", ja då startas smutskastningskampnajen upp och ni anser er tom ha rätt att kränka en individ som har en annan inställning än er egen.

Ett riktigt osmakligt och inhumant synsätt.
 
xandx skrev:
Ursäkta mig men menar du på fullt alvar att bara för att man opererar sig så är man inte värd din son?

Jag tycker du har en konstig människosyn!
Å ja är både stolt och lycklig för att min son redan innan uppnådd skolålder konstaterade både att Bratz är oproportionerlig och barbie ful;) Men skulle det hända snor jag Jannes ide med monopolpengar.. Det är ingen konstig människosyn att önska människor man bryr sig om äkta vara.
 
Maverick skrev:
Jo, precis och dem kunde man ju kalla vad sjutton som helst. Se ditt eget inlägg...

Om en utvikningstjej är nån som visar upp sina opererade kroppsdelar vad är då de som inte är opererade men ändå viker ut sig?

/Maverick

äh jag trodde nog att folk skulle fatta vad jag menade.

tja....hmm en naturlig utvikningstjej?
 
lottawe skrev:
Å ja är både stolt och lycklig för att min son redan innan uppnådd skolålder konstaterade både att Bratz är oproportionerlig och barbie ful;) Men skulle det hända snor jag Jannes ide med monopolpengar.. Det är ingen konstig människosyn att önska människor man bryr sig om äkta vara.



Min son leker med barbire och med Bratz och har kul eftersom han är ett barn. Jag funderar faktiskt på att köpa Bratz till honom i Julklapp hmm undrar vilken jag skall välja?

"Äkta vara" låter som något Hitler skulla ha sagt, elller kanske Msolini?
 
Senast ändrad:
tbmac skrev:
jämföra människor med fiskar... en människa blir ALDRIG en vara, kan du inte förstå det?
Känns som om man lika gärna prata med katten här hemma som att skriva här, vill inte någon förstå så är det inte lönt att diskutera. jag föreslår ; beskär bort hela överdelen på alla kvinnor som avbildas så minimeras risken nästan helt för att uppröra folk.
Och Tammy, stora bröst är det värsta jag vet personligen, det var inte just bara siliconbröstmodeller jag menade utan mer andra bilder där inte ens brösten syns men som det hackas på ändå.lobba med slitzredaktionen om ni vill förändra. det är mitt tips. om samtliga bilder fösvinner från fs så hjälper inte det ett endaste dugg. Slitz köper in sina bilder likväl.

Nämen vad säger du? är stora bröst det värsta du vet?

Ja, vi skapas olika förstår du...stora som små, precis som snoppar :eek:)

Förstår faktiskt inte varför man skulle kapa bilden?

Nope, poängen har inte gått fram här...:eek:)
 
lottawe skrev:
Å ja är både stolt och lycklig för att min son redan innan uppnådd skolålder konstaterade både att Bratz är oproportionerlig och barbie ful;) Men skulle det hända snor jag Jannes ide med monopolpengar.. Det är ingen konstig människosyn att önska människor man bryr sig om äkta vara.

Nä men rätt mycket brist på respekt för din sons val om han nu skulle välja nått annat som inte passar dig i smaken.

/Maverick
 
Tammy skrev:
Nämen vad säger du? är stora bröst det värsta du vet?

Ja, vi skapas olika förstår du...stora som små, precis som snoppar :eek:)

Förstår faktiskt inte varför man skulle kapa bilden?

Nope, poängen har inte gått fram här...:eek:)

tammy det begriper du väl att det beror på VEM brösten sitter. tänk dig mig med supertuttar. nä jag skojar bara ju :)
 
Maverick skrev:
Skulle du kunna utveckla hur du ser kopplingen mellan trafficing och utvik?

/Maverick

Tony Bergh skrev att en människa inte kan vara en vara,jag anser att det inte är så.Var i mitt svar kopplade jag ihop trafficing med utvik?Även om det säkert också händer.
 
Re: Re: Att gömma sig bakom begreppet "kränkt" blir i detta sammanhang bara patetiskt....

Mattsen skrev:
Måste tåla? Varken jag eller mina modeller måste tåla att ni använder bildkritiken som ett forum för radikalfeminstisk propaganda. Ni har ER åsikt och ER inställning till bilder som dessa, det är det ingen som ifrågasätter, men ni har inga som helst rättigheter att ge det du kallar "kritik" i form en extremistisk minoritetsprogaganda under våra bilder.

Och att FS skulle bli "fristad och reklamforum" för bimbo (ytterligare en kränkning att kalla någon så) med tanke på hur sällsynta dessa bilder är extremt övrdrivet. Däremot ska FS se till att antingen uppsatta regler för vad som anses vara bildkritik följs, eller skrivs om, och då får vi rätta oss efter detta.

Eller kan jag uttrycka det som du gör "FS har ett ansvar för att inte sidan blir en fristad för extrema åsikter och att alla är välkomna med sina bilder här".

Tycker du att mitt inlägg är "radikal-feministiskt" ????!!!

Att ha visa hänsyn och inte ställa upp på allt som vissa genomkommersiella media påtvingar oss - är det att var en extremist???!!!

OK - jag är trött på fjortisar som drömmer om att få vika ut sig för dom tror att det är snabbaste vägen till kändisskap, jag är trött på vackra kvinnor som svälter sig själva till döds, jag är trött på alla begåvningar som snortar bort sina sista gnutta värdighet kring Stureplan!
Om det gör mig till extremist så ok - då är jag extremist!

Frågan är vad det gör dig till...
 
Senast ändrad:
Ha denna diskussion har hamnat i en helt ny dimmension :)

En som beklagar sig på att kvinnor har stora bröst en som vill skydda sin son från att dejta en kvinna som har silicon bröst och en som förbjuder barn att leka...? Ni är fan värda monopolpengar hela bunten :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.