Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
elmfeldt skrev:
Rapportera in några av de kommentarerna där modellen anser sig kränkta så skall jag genast ta tag i det. Jag känner inte till dessa så jag har inte kunnat agera innan.

Nämen David, hur ska jag veta vilka dom bilderna är? De får ju dessa fotografer bakom rappotera för tusan.

För rappoterade har väl kommentarerna blivit då de lett till att folk blivit tillsagda?

Eller varför skriker man annars om detta?

Nämen allvarligt talat, går det inte lite långt nu??

Modellen bakom blir kränkt av att någon tycker att hon ser ut som ett objekt, ett ideal som blir till när man lägger sig under en kniv. Man tycker det är synd att unga flickor går så här långt för att framställas som varor.

Det är åsikterna, dessa åsikter kränker modellerna. Vad gör vi åt det?

1. Skriver inte vad vi tycker?

2. Informerar modellen innan att det kan bli hårda ord här?

3. Är det modell och fotograf eniga om att hård kritik kan framfgå, och kommer modellen att fixa det då? Om inte, så bör kanske inte dessa bilder laddas upp?

4. Alla människor som blir plåtade på stan, dom kanske blir kränkta? Nä, detta fungerar inte.
 
Senast ändrad:
Tammy skrev:
Nämen David, hur ska jag veta vilka dom bilderna är? De får ju dessa fotografer bakom rappotera för tusan.

För rappoterade har väl kommentarerna blivit då de lett till att folk blivit tillsagda?

Eller varför skriker man annars om detta?

Nu hänger jag inte alls med. Jag förstod det som om du visste bilder där modeller sagt att de blivit kränkta.
 
elmfeldt skrev:
Nu hänger jag inte alls med. Jag förstod det som om du visste bilder där modeller sagt att de blivit kränkta.

Nä, jag har ingen aning David, men av det jag läst från dessa fotografer så blir dom ju det, eller har du missat det helt?
 
Heder åt Husander som energiskt motarbetar ett sjukt ideal,men det finns säkert bättre sätt .Slitz,FMH Mfl.gör sitt bästa att följa/leda trender/mode som utan tvekan bidrar till att människor gör olyckliga val för att bli bekräftade/sedda,olyckliga val som att sätta in silikon eller saltpåsar i bröstet eller sprutar in,ja jag vet inte vad dom sprutar in i läpparna.Andra tidningar/media än ovannämda bidrar till att unga tjejer svälter sig smala.En tragisk utveckling av idealen som bla Freddi Hall bidrar till,han kan vara hur intresserad av ljussättning,location eller komposition som helst men meningen med hans "modell"bilder är att skapa en erektion hos unga killar.det sägs att man inte köper slitz för bilderna utan för artiklarna,jo säkert,det är inte artiklarna som man ser i pressbyrån,det man ser är en barbie med abborläppar.
GOD JUL /Janne
 
kiwawa skrev:
Heder åt Husander som energiskt motarbetar ett sjukt ideal,men det finns säkert bättre sätt .Slitz,FMH Mfl.gör sitt bästa att följa/leda trender/mode som utan tvekan bidrar till att människor gör olyckliga val för att bli bekräftade/sedda,olyckliga val som att sätta in silikon eller saltpåsar i bröstet eller sprutar in,ja jag vet inte vad dom sprutar in i läpparna.Andra tidningar/media än ovannämda bidrar till att unga tjejer svälter sig smala.En tragisk utveckling av idealen som bla Freddi Hall bidrar till,han kan vara hur intresserad av ljussättning,location eller komposition som helst men meningen med hans "modell"bilder är att skapa en erektion hos unga killar.det sägs att man inte köper slitz för bilderna utan för artiklarna,jo säkert,det är inte artiklarna som man ser i pressbyrån,det man ser är en barbie med abborläppar.
GOD JUL /Janne


Just precis, heder åt dom som orkar kämpa mot en sjuk värld!

Men säg för tusan inte att du känner så, för då kränker du, ett ord som är väldigt poppis på FS!
 
kränkingar hit och dit och folk som blir lessna över nån okänds "hårda" ord. fan om dessa fotografer/modeller hade riktiga problem här i livet skulle dom inte ens bry sig. börjar det inet bli lite väl lunarstormkänsla över det här nu? det kanske går att filtrera bort sovrdomar och andra ord
 
Jag tycker att man kan säga att den som skönhetsopererar sig har valt att kränka sig själv. Om jag sätter på mig en clown-näsa så är det nog helt okej att håna mig för det, oavsett vilken anledning jag har. Jag skulle ju inte se riktigt klok ut nämligen. Men när flickor börjar kluta ut sig och operera sig till plastdockor, då ska man snällt vara tyst, för man får inte kränka dem! Det vore väl rätt nyttigt om folk vågade säga som det är istället? Det ser groteskt ut. För att inte tala om att man undrar hur det står till i skallen när man är så extremt intresserad av att se ut på ett visst sätt. Men så får man ju inte säga. Det är bäst att låta utvecklingen fortsätta bara. Låt folk förstöra sig, och tro att det är såhär alla vill att man ska se ut. För om ingen säger nåt, då måste det väl vara så? Eller?
 
janne.....en tjej med silikon i läpparna jisses. en abborre har ingen chans i jämförelse. tro mej jag vet! en brax kanske....nja. men ärligt talat är det inte bland det fånigaste som finns. som den där olinda...gud i himmelen
 
Makten skrev:
Jag tycker att man kan säga att den som skönhetsopererar sig har valt att kränka sig själv. Om jag sätter på mig en clown-näsa så är det nog helt okej att håna mig för det, oavsett vilken anledning jag har. Jag skulle ju inte se riktigt klok ut nämligen. Men när flickor börjar kluta ut sig och operera sig till plastdockor, då ska man snällt vara tyst, för man får inte kränka dem! Det vore väl rätt nyttigt om folk vågade säga som det är istället? Det ser groteskt ut. För att inte tala om att man undrar hur det står till i skallen när man är så extremt intresserad av att se ut på ett visst sätt. Men så får man ju inte säga. Det är bäst att låta utvecklingen fortsätta bara. Låt folk förstöra sig, och tro att det är såhär alla vill att man ska se ut. För om ingen säger nåt, då måste det väl vara så? Eller?

Ja, så måste det nog vara Martin, om ingen säger något - så är allt bra. Eller om vi bara ljuger och säger att det är jättefint, så kanske vi kan stärka dom ännu mer? Eller?
 
Vad är det som gör dessa mest visade bilder på fotosidan så väldigt intressanta? Inte mycket till hängbröst där vad jag kunde se. Är inte fotosidan en kanal för tuttgluttarmasturbismen istället? Fast där var en naken kille bland de 50 första ändå..... Några få av dessa bilder är dock intressanta rent fotografiskt. Men det mesta är inte värdigt de som avbildas om jag får säga min mening.
 
Tammy skrev:
Jag har läst ursprungsinlägget, jag har läst reglerna. Om nu reglerna har följts och inga kommentarer har raderats, varför blir man då varnad?


Nä, jag förstår inte.

Och jag tycker fortfarande att det är fel att man kan se så olika på kommentarer, och att de andra om " schysst häck" kanske inte anmäls, det förstår jag också varför.

Nu har jag läst Schysst häck en massa gånger Tammy.. en fråga till dig från mig.. Om min tjej vill bli fotad nu ikväll på ett för henne sexigt vis där hon har som mål vill visa sin sexiga häck.( ja det kanske finns någon som faktiskt vill det) således vill hon endast ge det budskapet och ingeting annat i just denna fotosessionen.
hon vill inte i det här fallet bli sedd för sina andra kvaliteers skull utan endast för sin sexiga häck.. Det här scenariot är fullkomligt främmande för dig Tammy eller hur? Så kan väl ingen kvinna få eller vilja göra!? i detta fallet är det inte på nåt vis i världen kränkande med en schysst-häckkommentar.
 
tbmac skrev:
Nu har jag läst Schysst häck en massa gånger Tammy.. en fråga till dig från mig.. Om min tjej vill bli fotad nu ikväll på ett för henne sexigt vis där hon har som mål vill visa sin sexiga häck.( ja det kanske finns någon som faktiskt vill det) således vill hon endast ge det budskapet och ingeting annat i just denna fotosessionen.
hon vill inte i det här fallet bli sedd för sina andra kvaliteers skull utan endast för sin sexiga häck.. Det här scenariot är fullkomligt främmande för dig Tammy eller hur? Så kan väl ingen kvinna få eller vilja göra!? i detta fallet är det inte på nåt vis i världen kränkande med en schysst-häckkommentar.
Är det kränkande med en kommentar som säger "ful häck" då? I så fall; varför? Är det häcken man vill visa så ska den väl fan vara snygg?
 
Henrik_L skrev:
janne.....en tjej med silikon i läpparna jisses. en abborre har ingen chans i jämförelse. tro mej jag vet! en brax kanske....nja. men ärligt talat är det inte bland det fånigaste som finns. som den där olinda...gud i himmelen
Har dock läst att hon har naturligt "fina" läppar.Är det silikon i läpparna också,jag som har ett lager med silikon färdigt på spruta efter diverse ombyggnader hemma,kanske man kan sälja;)
 
tbmac skrev:
Nu har jag läst Schysst häck en massa gånger Tammy.. en fråga till dig från mig.. Om min tjej vill bli fotad nu ikväll på ett för henne sexigt vis där hon har som mål vill visa sin sexiga häck.( ja det kanske finns någon som faktiskt vill det) således vill hon endast ge det budskapet och ingeting annat i just denna fotosessionen.
hon vill inte i det här fallet bli sedd för sina andra kvaliteers skull utan endast för sin sexiga häck.. Det här scenariot är fullkomligt främmande för dig Tammy eller hur? Så kan väl ingen kvinna få eller vilja göra!? i detta fallet är det inte på nåt vis i världen kränkande med en schysst-häckkommentar.



Du förstår verkligen inte, så trist!! Du har helt missuppfattat mig tyvärr och läser tydligen bara vissa saker?

Kan du förstå om jag skriver så här:

Att det är okay att få positiva kommentarer på sin bild, om de så innehåller antydningar om shysst häck, bröst m.m. - DETTA ÄR OKAY att höra, men om du VÄNDER på orden, å hör en negativ klang, en klang där man kanske inte tycker de här schyssta lökarna är särskilt shyssta p.ga att tjejen fick operera sig för att bli sån här...då är man genast helt väck i skallen och kan inte förstå ens om din flickvän vill få sin häck plåtad?

Amen snälla....suck!!

Det handlar ju fortfarande om att ska vi förmedla ett ideal som innebär att man lägger sig under kniven? Jag begriper ju att du och många andra tycker detta är jättesexigt, wow va fint...

MEN, försök förstå att det finns andra som tycker det är bedrövligt att det ska gå så långt. Jag ger mig tusan på att dessa brudar var bra mycket sexigare innan de fick fixat två fotbollar som är upptrycka under hakan, eller en mun som ser ut som om de fått på käften.

Vad är det för människorsyn man bidrar till? Hur många tror du inte mår skit av det här? Hur många tror du inte springer å får akut vård därför att de duger inte som det är, för det blir ständigt matade i media av falska ideal..

Sexigt är mycket, men för mig är det inte SEXIGT med inopererad fogmedel som man har att kakla badrum m.m. !
 
Senast ändrad:
kiwawa skrev:
Har dock läst att hon har naturligt "fina" läppar.Är det silikon i läpparna också,jag som har ett lager med silikon färdigt på spruta efter diverse ombyggnader hemma,kanske man kan sälja;)

hahaha yeah rite! ett par blodiglar ser det ut som! jag har oxå ett lager sen jag lagade båten :)
 
Maverick skrev:
Är det okej att folk viker ut sig om de inte är opererade? Intressant att veta för diskussionens skull.
Det är alltid okej att vika ut sig, men man kan ju inte sätta upp regler för vad folk får tycka om bilden. Det är sättet det är gjort på som avgör, inte hur modellen ser ut. Men generellt så är ju "silikonmodeller" mer benägna till risiga bilder vad jag har sett.
 
Maverick skrev:
Är det okej att folk viker ut sig om de inte är opererade? Intressant att veta för diskussionens skull.

Mvh
Maverick

jag tycker det. naturlighet är helt ok! även om jag tycker det borde vara en speciell pool för nakenbilder så att den som inte vill se kan undvika det. en tjej som är naturlig utan att vara opererad tycker jag är vacker, en med massa silikon tycker jag mer ser ut som en plastdocka och ger ett dåligt budskap
 
Maverick skrev:
Är det okej att folk viker ut sig om de inte är opererade? Intressant att veta för diskussionens skull.

Mvh
Maverick

Javisst är det okay, varför frågar du det?

Att däremot visa upp bilder på flickor som är opererade för att bli så här, det är bedrövligt tråkigt. Vilken människosyn en del har och en del får inte minst.
 
Senast ändrad:
Att gömma sig bakom begreppet "kränkt" blir i detta sammanhang bara patetiskt....

Jag är skyldig till att ha "upptäckt" ett antal nu verksamma modeller, någon fröken Sverige samt minst en sk "scandal beauty" ;-)

Men jag arbetar ytterst sällan med oerfarna modeller numera - varför?

Bla därför att den starka, självmedvetna tjejen med stort självförtroende blir allt ovanligare medan de i och för sig vackra men osäkra, självsvältande, och bekräftelseberoende tjejerna blir allt vanligare. Och just de senare kan fara riktigt, riktigt illa av att "objektifieras" som modell. Ännu värre av att kastas ut i en karriär av utvik och doku-såpor.

Men det riktigt sjuka är att detta plötsligt blir till ideal för många unga och där någonstans måsta man ta en titt på sig själv som fotograf. Vill jag vara med och sprida de här idealen???

De fotografer som livnär sig på den typen av bilder MÅSTE TÅLA att bli ifrågasatta. Även de sk modellerna måste tåla att höra en och annan sanning, annars skall de inte ställa sig framför kameran!!!

Därför menar jag att FS har ett ansvar, att sidan inte bara blir en fristad och ett reklamforum för "bimbo" fotograferna. De måste tåla kritik på ALLA aspekter av sina foton - om de nu lägger ut dem för kritik.
Att gömma sig bakom begreppet "kränkt" blir i detta sammanhang bara patetiskt....
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.