Maverick skrev:
Nu har du i praktiken inte svarat på nånting. Utan kommit med flera tyckanden, och det är väl mycket av vad det handlar i den kritik som förs fram mot en del kommentarer. Det är för mycket tyckande och för lite motivation. En "positiv" tyckande slipper naturligtvis igenom eftersom få blir ledsna över den medans en "negativ" tyckande blir anmäld förhoppningsvis då folk blir ledsna, sårade och kränkta och i många fall får de inte en motiviation till kränkningen.
Personligen ser jag inte med vilken rätt man skulle kränka andra för att de har implantat eftersom jag faktiskt likställer det med tatueringar. Varför ska jag inte respektera dessa tjejer för?
Jag tror att det är många som svårt att se den, självklara som många tycks se, objektifiering i dessa bilder. Det är liksom inte värre än med någon annan bild. Jämför man med "fine art" så kan jag tycka att förhållandet är omvänt. Där är man över huvud taget inte intresserad av att ge människan någon form av egenskap. Annat än som just en kropp till för att skapa skuggor på valda ställen. Det mesta inom "fine art" liknar en ljussättningsövning utan djupare innehåll. Något som lika gärna kunde ha gjorts med kläderna på.
Det som jag då börjar fundera över är vart ska gränsen gå om man nu får det till att dessa utvik inte ska vara tillåtna. Vart blir då nästa gräns? För jag är övertygad om att det inte stannar där.
/Maverick
Ååh, tycker du inte att jag redan svarat på allt jag känner och tycker? Hur många ggr ska jag säga samma sak?
Jag tycker inte det är okay att kränka någon, kan du förstå det? Men jag tycker det är viktigt att få säga vad man känner, särskilt då man vet hur många andra som går på denna linje...unga flickor som inte hittat sig själva, som vill bli bekräftade m.m.
Att operera om sig för att bli bekräftad, tycker jag är hemskt sorgligt, att man först då, känner att nu jäklar så är jag omtyckt, snygg, beundrad m.m.
Om man däremot mår dåligt, om man har svåra komplex m.m. så anser jag att då kanske det är det bästa man kan göra för att kanske må bättre, men jag tvivlar starkt på att dessa personer sen skulle stå å vika ut sig, dessa personer gör det för sin egen skull, inte för att duga hos andra.
Jag har aldrig vart för några förbud, läs igenom vad jag skrivit tidigare.
För mig handlar en bild om att man förmedlar något...vad en bild säger mig, att jämföra det med Fine Art är kanske för dig likadant, men för mig är de två vitt skilda saker, kanske för att jag kan se känslan, tanken m.m. i de bilderna.
Jag vill gärna säga vad jag tycker om en bild, ge min åsikt, ser jag då något som jag tycker är sorgligt att se, så kommer jag också att skriva så.