bEPH
Aktiv medlem
Du skriver ju inget om individen på bilden, innebär det att det är acccepterat att "man måste knäcka ägg för att det ska bli omelett", dvs. det kan vara ok att individer far illa för att jämställdheten som är ett högre mål uppås.lottawe skrev:
Mao tycker du att bilder som de vi diskuterar här är förkastliga iaf då? Eller missförstår jag?
Citerar ur mitt förra inlägg ifall och ifall något missades finns två ord understrukna nu. "om det används _och utförs_ på ett sätt som gör gott för jämställdheten...."
Jag tycker absolut inte att bilderna är felaktiga, dock så citerar jag ur mitt inlägg "Jag tycker nog att man bör vara säker innan man använder sex som en handelsvara"
(Jag driver inte med dig utan tycker bara att det är lustigt att vi båda har behovet att förtydliga vårt eget tidigare inägg)
Jag har inget mot prostitution(sex för att uppnå annat än emotionell vinning) i olika former, men jag anser att den prostituerade bör vara säker på att de vill göra det. För är det tvång och man slänger på sex på det så mår man riktigt illa i de flesta fallen.
Då spelar det ingen roll om det är för feminism, antiskogsskövling eller nåt annat. Sex är svåra saker och starka känslor, men är man säker så tycker jag att man ska göra vad man vill. Skulle jag anse nåt annat så omyndigförklarar jag deras åsikt anser jag.