Nä, nu är det dags att man strukturerar upp det här lite
Som jag ser det så vill företagen ha bilder som gör att "folk" väljer deras produkt framför någon annans, för att folks ska välja deras produkt framför någon annans så måste deras produkt vara lite bättre(eller också av vana, men då är marknadskrafterna borta). För en tidning med bilder som största attraktion måste bilderna vara lite mer attraktiva, för att bilderna ska vara mer attraktiva så måste man försöka utveckla dem ständigt så att de passar kraven från läsarna.
Gör tidningen inte det så tappar läsarna intresset, och då läggs tidningen ner för läsarna går över till nån annan som utvecklar produkten bättre.
Det tidningarna kan göra är att lägga in dessa bilder men samtidigt försöka föra en diskussion kring dem, men för man en diskussion så tenderar man att splittra sin läsekrets eftersom alla blir inte övertygade utan några blir på ena sidan och några på andra. Lyckas man förändra 50% så skulle man tappa 50% av läsarna oavsett hur man förändrade tidningen, för ingen vill köpa en halvbra tidning när det finns en "bra", man skulle bara tappa läsare på det.
Det man skulle kunna hoppas på är att man kan förändra 100% med sin diskussion eller i alla fall tillräckligt många så att tidningen skulle gå runt fortfarande eller också kan man knyta upp en ny målgrupp med den nya inriktningen.
Att förändra 100 % tror jag ingen tror på, att tidningen skulle kunna gå runt fortfarande kan fungera, men nästan ingen (aktie)ägare skulle gå med på en förändring som kanske kommer att driva företaget i kk eller lägre vinst.
Sista alternativet att man hittar nya läsare då? Jag skulle säga att det är största chansen, men jag skulle säga att man utvecklat produkten så hårt att man redan har distanserat andra läsare så man måste ändra sig rätt mycket innan man plockar upp nya läsare, vilket gör att man tappar en betydande del av den gamla kretsen till konkurrenter.
Vad innebär det för fotograferna?
Fotograferna måste ta de bilder som tidningen vill ha, tar inte fotograferna de bilderna så väljer tidningen en annan fotograf. Det finns alltid fotografer som är villiga att ta vilka bilder som helst till rätt pris.
Vad innebär det för modellerna då?
Ännu nattsvartare, modellerna lever på att synas, vägrar man så finns det alltid nån annan som vill synas på enligt tidningens krav.
Vad kan man göra då?
Jag anser att det är konsumentens mikrobeslut som styr tidningarnas stora beslut, tidningarna producerar vad konsumenten vill ha för annars så läggs de ner.
Jag anser att branschen i sig har blivit ett skenande tåg som ingen i branschen hoppa av annat än med en liten trogen klick av anhängare. Jag tror inte branschen kan förändras särskilt innifrån, jag tror att andra företag(nyheter?) som kan tjäna på att medvetliggöra konsumenterna om det sjuka är de som kan förändra situationen.
Usch, vad långt det blev.