Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Är detta ett bra pris på begagnat objektiv?
- Trådstartare Scatkatt
- Start datum
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
60 % av nypriset med kvitto och kvarstående garanti är helt OK. Förutsatt att objektivet är helt OK.
Mvh J O.
Mvh J O.
Crazy Ivan
Medlem
Kvarstående garanti kan väl inte en ny ägare tillgodogöra sig eller??
perstromgren
Aktiv medlem
Crazy Ivan skrev:
Kvarstående garanti kan väl inte en ny ägare tillgodogöra sig eller??
Jodå, se tråd i ämnet nyligen.
Per.
Scatkatt
Aktiv medlem
Nä, jag tror inte det! Jag köpte en begagnad barnvagn förra året och behövde få den lagad, men trots att jag hade kvitto och garanti kvar så fick jag betala det själv för jag var inte den som ursprungligen köpt den. Nu var det inga stora summor så jag undersökte inte saken, men jag har hört det andra prata om det också!
Men det låter bra med "garanti kvar" när man ska sälja! Men som sagt jag kan ha fel, det beror kanske på vad det är för varor!
Men det låter bra med "garanti kvar" när man ska sälja! Men som sagt jag kan ha fel, det beror kanske på vad det är för varor!
ulltand
Aktiv medlem
herodes skrev:
...När det gäller objektiv följer det objektivet inte första köparen...
Kan du referera?
herodes
Aktiv medlem
FILM) (ulltand skrev:
Kan du referera?
Enligt t ex Svenska Canon:
"Canon ansvarar för att produkten fungerar felfritt under garantitiden. Om defekt upptäcks på produkten under garantitiden, kan kostnadsfri reparation erhållas hos Canon Auktoriserad Serviceleverantör.
Garantins giltighet skall styrkas med faktura eller kassakvitto på vilken skall framgå inköpsdatum, modellnamn och serienummer. Canon förbehåller sig rätten att vägra utföra garantireparation om denna information inte är komplett eller har avlägsnats eller ändrats efter det att produkten ursprungligen köptes från återförsäljaren."
Står inget om namn på köpare.
/jan
Crazy Ivan
Medlem
Låter ju bra. Men är det lika för alla märken månntro?
Sånt bestämmer dom kanske själva, utanför konsumentlagar och andra regler?
Sånt bestämmer dom kanske själva, utanför konsumentlagar och andra regler?
Saxdalen
Aktiv medlem
I vissa fall är det så att endast den som köpte varan har garanti. Men jag tror inte det är så många affärer som bryr sig. Speciellt då det enda som de egentligen gör att att skciak in den felaktiva varan till märkesverkstaden.
Observera att Svensk konsumentlag är lite bättre än garantin på de flesta varor. Se www.konsumentverket.se
Observera att Svensk konsumentlag är lite bättre än garantin på de flesta varor. Se www.konsumentverket.se