Annons

Är detta ett bra pris på begagnat objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

Scatkatt

Aktiv medlem
Någon som vill hjälpa mig så jag inte betalar för mycket för begagnat
Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2 Nikon
1000 kr (kostat 1700kr, 7 månader gammalt) ?

Nä, jag tror inte det! Jag köpte en begagnad barnvagn förra året och behövde få den lagad, men trots att jag hade kvitto och garanti kvar så fick jag betala det själv för jag var inte den som ursprungligen köpt den. Nu var det inga stora summor så jag undersökte inte saken, men jag har hört det andra prata om det också!
Men det låter bra med "garanti kvar" när man ska sälja! Men som sagt jag kan ha fel, det beror kanske på vad det är för varor!

När det gäller objektiv följer det objektivet inte första köparen.
Har aldrig hört något annat

FILM) (ulltand skrev:
Kan du referera?

Enligt t ex Svenska Canon:
"Canon ansvarar för att produkten fungerar felfritt under garantitiden. Om defekt upptäcks på produkten under garantitiden, kan kostnadsfri reparation erhållas hos Canon Auktoriserad Serviceleverantör.

Garantins giltighet skall styrkas med faktura eller kassakvitto på vilken skall framgå inköpsdatum, modellnamn och serienummer. Canon förbehåller sig rätten att vägra utföra garantireparation om denna information inte är komplett eller har avlägsnats eller ändrats efter det att produkten ursprungligen köptes från återförsäljaren."

Står inget om namn på köpare.

/jan

Låter ju bra. Men är det lika för alla märken månntro?
Sånt bestämmer dom kanske själva, utanför konsumentlagar och andra regler?

I vissa fall är det så att endast den som köpte varan har garanti. Men jag tror inte det är så många affärer som bryr sig. Speciellt då det enda som de egentligen gör att att skciak in den felaktiva varan till märkesverkstaden.

Observera att Svensk konsumentlag är lite bättre än garantin på de flesta varor. Se www.konsumentverket.se

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar