Det ni menar då är att alla store DSLR kommer att försvinna?
E-mount och dess motsvarigheter (speglelösa kamror) hos anndra tillverkare kommer innom en snar framtid att fasas ut.
Tror ni har katastrofalt fel. Visst kommer säkert DSLR segemnten minska pga de segelösa. I nuläget ser det ju mest ut som FF spegelösa mest köps av inbitna fotografer med ett stort teknikintresse. Desom köpt FF e mount tror jag inte de flesta haft A-mount FF eller high end innan. Utan även andra märken som Canon och Nikon.
För att ta en bar blid krävs mycket mer än teknik. (även om teknik är roligt). Men inget jag har problem med ser mitt ägande mer I tids vågor. Har a-mount men inget som jag vill byta ut. Har gjort av mig med visa dyrare APC dedikerade objektiv då jag är ute efter att fortsätta med FF. Visst kommer det inte någon ny FF på något år dör jag inte. Idag finns det mer krut I alla kamror än jag behöver. Det är inte tekniken som begränsar mitt fotande......
Ni får gärna fortsätta negativisera a-mount. Det kan gör att jag har råd att köpa en 135CZ för 3000 kr snart
Tror att det finns A_mount kamror och köpa ett tag till. Minst lika länge som amn kan vara säker på att företagen finns kvar. Kompaktkamran försvann snabbt med mobilkamerans intåg. Tror inte gemene man satsar 20 kkr + för kamera med ett optic.....