FlyerOne
Aktiv medlem
Ingen dum ide, men ...Det är lätt att spekulera (och roligt). Men om vi skulle se på det ur varje tråddeltagares aspekt? D v s hur skulle var och en av oss agera om vi vore företagare och drev Sony?
---
... här åker du i diket.---
Så om jag skulle sitta i Sonys kalsonger skulle jag lägga all kraft på fortsatt utveckling av det spegellösa systemet.
---
För att frågeställningen ska få rimlig relevans skulle jag vilja omformulera den något:
Hur skulle någon med allmän japansk mentalitet och vana vid Sonys företagskultur, anda, tankesätt etc. göra, ifall vederbörande satt i Sonyledningens kalsonger?
Kommer du inte ihåg vad Joakim skrev för kanske halvtannat år sedan vad han skulle göra ifall han satt i Sonys kalsonger? Han skulle lägga ner hela den förlustbringande kamera-avdelningen. För att rädda Sony. Man får väl säga att de gjorde precis tvärtom som många av oss kortsiktigt tänkande västerlänningar inbillade oss. Västerlänningar - typiskt tre månader. Japaner - typiskt 25 år eller mer.
Imaging, Game and Mobile är som bekant de tre områden som Sony anser kommer att utgöra de bästa möjligheterna för dem i framtiden, och som de avser att satsa allra mest på.
Är klar över att du inte direkt VILL det du tror ska hända...---
Inte för att jag önskar A-mounts begravning, utan för att på sikt överleva och expandera.
//Lennart