ANNONS
Annons

Är 20d ett dåligt köp eller, många klagar

Produkter
(logga in för att koppla)

Daniell Fherm

Aktiv medlem
Hejsan!!!

jag är en amatör fotograf och ska byta upp mig till en digital system kamera. men när jag läser i tidningar om testar på canons 20d så verkar den lovande..sen när man läser forum på FS när användare till 20d säger sina negativa saker om kameran så verkar man inte så lovande att köpa den...så nu e jag helt ångestfylld..... vad ska jag göra?

ha det bra / dani

Sedan brukar ju de som har problem smurfa in på forum och gnälla medan de som har en kamera utan problem är ute och fotar.

Faktum är ju att de flesta produkter har en del barnsjukdomar och det kan ta ett litet tag innan dessa försvinner.

När jag skulle till att köpa min D70 så svämmades hela internet över av rapporter om bakfokus och grejer, så jag var åxå lite orolig, minst sagt.
Nu är det väldigt få dylika rapporter och antagligen har de ersatts av rappoerter om 20D, som kommer att ersättar av rapporter ang. XXX när den släpps osv osv.

Klar bästa kameran på marknaden för dessa pengar!
Samma bildkvalitet som Mk2, i mitt tycke;)

Dock har det varit barnsjukdomar som nu verkar börja bli fixade...

Kameran är otroliogt bra. Den ger en bildkvalite som ingen kamera i samma klass. Den är dessutom så snabb att den även passar för pressfotografer.

De problem som finns gäller hängningar och med de nya uppdateringarna är hängningar väldigt ovanliga. Jag har haft en på cirka 10 000 exponeringar. Om kameran hänger sig får man ta ur batteriet och starta om kameran. Ingen skada alltså.

I någon enstaka fall har kamerorna leveret konstiga bilder - men då får man en ny.

Summa sumarum är 20D det bästa man kan köpa för vettiga pengar. Jag är mer än nöjd med min.

Fick min 20D och hade också lite farhågor efter alla forum.
Men Kameran är klockren, sjukt bra, inga problem alls, snabb och väldigt bra bildkvalité.