Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är 110Ws för lite?

Produkter
(logga in för att koppla)

Majsilojsan

Aktiv medlem
Jag funderar på att köpa detta studioset http://kaffebrus.com/studioset-2-x-110ws-233.html

Det är 2 x 110Ws och undrar hur svagt det är? Hur ska man tänka? Hur långt ifrån modellen ska blixtarna stå då? Ska jag köpa detta set eller är det bara skit? Om det är skit - varför är det skit? Hur vet man vad som är bra? Jag är nybörjare inom studiobelysning och syftet är att fota porträtt inomhus.

Blixtarna du kollar på kommer att fungera utmærkt till portrættbilder och halvfigur i en mindre studio. Det kan æven ræcka till før helfigur om du har ljusstarka objektiv att tillgå. Ett 50mm/1,8 ær perfekt før studiobilder. Skarpt, ljusstarkt och billigt. 110Ws ær næstan som den blixten du har inbyggd i kameran. Du kommer att få ett bra mycket bættre ljus med dessa blixtar æn bara kamerans inbyggda blixt. Skaffa till en radiosændare før att løsa ut blixtarna på snabbast møjliga synktid på din kamera. Du skall stælla kameran i M-Læget och jag skulle tro att 1/200 sekund passar bra som slutartid. Sen stæller du in på blændare så att du får din bild rætt exponerad. Mærkværdigare æn så ær det faktiskt inte att fota med studioblixtar. Smakprov, tips och ide\er hittar du hær.

Såg nu att radiosændare ingår! det ær bra det. Køp, fota och ha roligt.

Jag fick hem exakt det paketet från kaffebrus i söndags och har bara hunnit ställa upp blixtarna och ta några provbilder, men hittills är jag nöjd!