Svänglyse skrev:
Ha ha ha .... Just det. Vi har ju aldrig varit förälskade och slitit oss i håret.....
Helt rätt om forskningens upptäckter.
(Titta, jag höll med igen. ... ha ha)
Jo visst, men jag tror det finns ett behov av kunskap om vilka områden och på vilka uttryckssätt det visar sig. Förstår man inte språken är det svårt, för att inte säga omöjligt, att luta sig mot en höjd tolerans bara.
Vet du inte vad gracie eller dumkopf innebär ...
Det finns ytterligare en sak som kan orsaka problem, och det är den hierarkiska rangordning män i grupp inordnar sig i. Jag har jobbat med enbart kvinnor och enbart män. Förutom att könen talar om helt olika saker och på olika vis, sker det saker i det tysta.
Många kvinnor känner inte till detta och ser inte heller hur rangordningen ser ut. Det finns fler än en kvinnlig chef som rört om i grytan, ovetandes om effekten av sitt agerande.
Om män införskaffar detta beteende redan från början, att inordna alla människor omkring sig i en hierarkisk rangordning med tysta regler för hur man ska/kan/bör uppföra sig, då kan det vara befogat att fråga om detta kan vara en orsak till det beteende Lotta stött på, men inte insett den outtalade rangordning som råder.