Annons

Är äldre gubbar här rädda för tjejer?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Är äldre gubbar här rädda för tjejer?

lottawe skrev:
Ja absolut, och yngre än de är jag också sett till ålder, jag är ju blott 36 år;) (och jag har inte använt ordet ung förut i tråden utan bara tjej)

Där har vi en sak som kan ställa till debatten! Ordet "tjej" betyder för mig en ung kvinna, kanske uppemot 20-25, i synnerhet om det används i samma sammanhang som "gubbe".

Att kvinnor i alla åldrar kallar varann för "tjejer" är ju vanligt(*), på samma sätt som 65-åriga män kallar varann för "killar", men i sammanhang där bägge könen förekommer brukar i min värld dessa bägge begrepp betyda yngre personer.

Per.

PS. Min mor är 80+ och jag fnissar litet då hon säger saker som "jag och en annan tjej fikade på stan idag", och refererar till en dam i 75-årsåldern! DS

Re: Re: Re: Re: Är äldre gubbar här rädda för tjejer?

Ok ok ok Per. Vi byter eller gör ett tillägg till ordet tjej med ordet kvinna också. Då blir det bra va?;)

frwe skrev:
Det är många unga nya medlemmar som slänger in frågor om allt möjligt utan att först kolla om liknande diskussioner har varit uppe förut och jag kan läsa ut en viss irritation från frågeställaren när det inte blir några svar.
Det är slöseri med tid att svara på sådana inlägg. Jag ignorerar dem istället. Oftast blir det bäst att ignorera sådana trådar helt, så slipper man gnället från de äldre också.

Jag tror absolut att "äldre gubbar" SKA vara lite rädda för yngre tjejer.

Det finns många tjejer runt 40 som är väldigt lättfångade, speciellt dom som lever i ett gammalt lite slentrianmässigt tråkigt förhållande. Dessa kvinnor har ett stort behov av massor av bekräftelse som dom inte tycker sej få av sin partner. De flesta, inte alla, kvinnor som inte lever i ett förhållande söker oxå ständigt efter en partner att få sköta om och få bekräftelse av, som f.ö. verkar vara kvinnans mest naturliga behov.

"Äldre gubbar" vet av erfarenhet exakt vad kvinnor vill ha och kan mycket enkelt ge kvinnor det de saknar. Därför tror jag att de felsta "äldre gubbar" av ren självbevarelsedrift är lite strama, kan uppfattas som rädsla, i förhållningssättet till "yngre kvinnor".

Så fungerar det i verkliga livet och givetvis då även i motsvarande grad här på FS.

Fast jag tvivlar väldigt starkt på att sätten här skulle ha med något söka partner- eller flirtbeteende att göra. Isf skulle det ju kunna innebära att det är något fel på mig som pratar på av helt andra anledningar utan minsta såna baktankar;)

Du har till viss del rätt Lotta! Jag i alla fall är rädd för att uppfattas gubbsjuk eller liknande och av det skälet så håller jag debatten mot tjejer helt utan antydningar som kan förväxlas med sex. Om jag vill betona att en modell är snygg så undviker jag att skriva att hon är sexig även om jag tycker det. Jag tror att vi äldre har en del dubier om hur vi tror de yngre ser på oss.
En föreställning är att det är mer ok att kommentera rakare om man är yngre.

Senast ändrad:
lottawe skrev:
Nu finns såklart olika sorter i alla generationer, men hårddraget och lagom generaliserande så tycks skillnaden just på fotosidan kunna dras vid ungefär 50+.

Aj f-n, 6 veckor kvar till jag blir rädd för tjejer.

lottawe skrev:
Fast jag tvivlar väldigt starkt på att sätten här skulle ha med något söka partner- eller flirtbeteende att göra. Isf skulle det ju kunna innebära att det är något fel på mig som pratar på av helt andra anledningar utan minsta såna baktankar;)

Kvinnans list står över mannens förstånd så därför blir det gärna med mannens förstånd här i livet ;-)

Själv passerar jag halvsekelgränsen om ett par månader. Jag umgås förutom med mina kompisar (eller vad kallar man dem i min ålder?) även ibland med deras barn (har inga egna) och jag märker att unga tjejer idag är väldigt trevliga men har ofta en attityd att "ta för sig" som kan vara bra men som också kan ses som en egoism, nån sorts kvinnlig frigörelse som gått lite snett som jag ser det. Jag har också märkt att äldre män måste vara osynliga för unga tjejer, det händer mig ofta (flera ggr per dag) att unga tjejer på stan krockar med mig! "Oj, ursäkta, jag såg dig inte!" Aldrig killar... Och jag är inte klent byggd eller liten... ;-)

Sen är det väl så som ngn var inne på redan att min livserfarenhet ibland gör att jag kan störa mig på vissa ungas beteende, "på min tid så gjorde man inte så...". Fast det är väl ett tecken på att jag börjar bli gammal och gaggig! ;-) Men rädd för yngre...? Näee...

/Per

Fläsk-Tarzan skrev:
Du har till viss del rätt Lotta! Jag i alla fall är rädd för att uppfattas gubbsjuk eller liknande och av det skälet så håller jag debatten mot tjejer helt utan antydningar som kan förväxlas med sex. Om jag vill betona att en modell är snygg så undviker jag att skriva att hon är sexig även om jag tycker det. Jag tror att vi äldre har en del dubier om hur vi tror de yngre ser på oss.
En föreställning är att det är mer ok att kommentera rakare om man är yngre.

Amen på det.

/Maverick

Då är jag nog bara gubbe eftersom jag är mitt emellan yngre & äldre. :)

Eller det kanske inte skall vara en smiley...

Gamla män ska man ej förakta
dom gör det nogrant och ganska sakta
Unga killar är bara skit
de é knappt dom hinner dit.

Framförs med sång.

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar