Annons

Äntligen!! PS och LR till bra pris

Produkter
(logga in för att koppla)
Photoshop CC är ett satans krångel. Nu begär programmet att jag vid uppstart ska ange serienumret. Jag har uppdaterat/verifierat adress, betalningsinfo mm men likt förb går programmet inte att öppna. Har försökt ringa 0200/810329 men det går inte att komma fram, det är upptaget hela tiden. Ska jag avinstallera CC och installera på nytt? Har årsavtal med månatlig betalning.
 
Photoshop CC är ett satans krångel. Nu begär programmet att jag vid uppstart ska ange serienumret. Jag har uppdaterat/verifierat adress, betalningsinfo mm men likt förb går programmet inte att öppna. Har försökt ringa 0200/810329 men det går inte att komma fram, det är upptaget hela tiden. Ska jag avinstallera CC och installera på nytt? Har årsavtal med månatlig betalning.
Har du haft det installerat på någon annan dator tidigare? Jag hade samma problem men då var det att jag hade installerat det på en annan dator som gick sönder, och jag hade det installerat på en till dator samtidigt. Man måste avaktivera det på datorn innan man kan installera det på en ny, om man redan har det installerat på en annan. Så enda lösningen för mig, jag som redan hade det installerat på en dator, var att kontakta chatten på adobe som kunde hjälpa mig.

Blev rörigt det här men jag hoppas du förstår vad jag menar.
 
Har du haft det installerat på någon annan dator tidigare? Jag hade samma problem men då var det att jag hade installerat det på en annan dator som gick sönder, och jag hade det installerat på en till dator samtidigt. Man måste avaktivera det på datorn innan man kan installera det på en ny, om man redan har det installerat på en annan. Så enda lösningen för mig, jag som redan hade det installerat på en dator, var att kontakta chatten på adobe som kunde hjälpa mig.

Blev rörigt det här men jag hoppas du förstår vad jag menar.

Jag har förstått det så att jag kan ha programmen på två datorer samtidigt, om jag vill installera på en tredje så måste jag avinstallera i någon av de första två. Är det så?
 
Jag har förstått det så att jag kan ha programmen på två datorer samtidigt, om jag vill installera på en tredje så måste jag avinstallera i någon av de första två. Är det så?

Precis, och det var det som var mitt problem. Att när min dator gick sönder så avaktiverade jag aldrig PS på den datorn, och när jag då försökte installera det på min nya dator var det som att jag installerade det på en tredje. Men det är dåligt att man inte får det som felmeddelande, tog ett tag för supporten att komma fram till att det var det som var problemet för mig.
 
Jag har stött på det där, men då har jag för mig att programmet frågade om det skulle avaktivera CC på de andra datorerna, vilket jag svarade ja på. Sedan fungerade det.
 
Jag har stött på det där, men då har jag för mig att programmet frågade om det skulle avaktivera CC på de andra datorerna, vilket jag svarade ja på. Sedan fungerade det.

Det fungerade inte för mig, fick inget felmeddelande utan precis som för pic-tor så kom jag bara till en sida där jag kunde välja trial-version eller knappa in ett serienr.
 
Det fungerade inte för mig, fick inget felmeddelande utan precis som för pic-tor så kom jag bara till en sida där jag kunde välja trial-version eller knappa in ett serienr.

Det är lätt att älska Photoshop och att tycka mindre bra om Adobe. Jag har samma erfarenhet som Gunnargren, samt en rad andra världskrigsliknande incidenter, som alltid löst sig efter en evinnerlig tidspillan.
Som mitt exempel ovan där det var momsnumret som spökade; varför kunde inte Adobe tala om det för mig.
 
Tänkte bara tipsa om att Lightroom 5 finns för 740:- (41% rabatt) på dustinhome gäller endast idag för dom som är intresserade.
 
Nu har jag nappat på erbjudandet, gick helt smärtfritt med installation av Lightroom på den bärbara i alla fall. Förhoppningsvis går installationen av Photoshop på den stationära bra också, när den har blivit köpt :)
 
Skiten går ju fan inte att köpa.


Den här delen av Creative Cloud är inte tillgänglig just nu.

Vi arbetar med att lösa problemet snabbt och vi beklagar förseningen. Försök igen om en stund eller följ uppdateringarna på vår statuswebbplats. Du kan även hitta hjälp i Creative Cloud-forumen.

Tack för ditt tålamod!

Detta meddelande kommer upp vilken webbläsare jag än använder. Mycket irriterande,
 
Prova riktigt sent / tidigt på kvällen / dagen.

Skiten går ju fan inte att köpa.


Den här delen av Creative Cloud är inte tillgänglig just nu.

Vi arbetar med att lösa problemet snabbt och vi beklagar förseningen. Försök igen om en stund eller följ uppdateringarna på vår statuswebbplats. Du kan även hitta hjälp i Creative Cloud-forumen.

Tack för ditt tålamod!

Detta meddelande kommer upp vilken webbläsare jag än använder. Mycket irriterande,

Det är ett mycket mycket populärt erbjudande som många nappar på. Prova vid "konstiga" tidpunkter. Till exempel när alla är på krogen ikväll eller kl:05:00 när alla sover.
 
Photoshop CC är ett satans krångel. Nu begär programmet att jag vid uppstart ska ange serienumret. Jag har uppdaterat/verifierat adress, betalningsinfo mm men likt förb går programmet inte att öppna. Har försökt ringa 0200/810329 men det går inte att komma fram, det är upptaget hela tiden. Ska jag avinstallera CC och installera på nytt? Har årsavtal med månatlig betalning.


Jag hade problem som verkar vara exakt som det du har. Chatsupporten ledde mig genom ett antal operationer som löste det. Fast det tog över en timme. "Issue with CC" och alltså inte mitt fel.
 
Jag tycker synd om Adobe's support. De har väl aldrig haft så mycket att göra som nu, när de säljer en avancerad proprogramvara till frimärkespris.
 
Strålande.

Funkar finfint utan att ha några tidigare licenser. F&S och texten vid fakturering är inte ändrad men det kvittar jum det fungerar som det ska =)
 
Hej Alla!

Jag funderar på att hoppa på detta erbjudande. Har redan Lightroom 5 men Photoshop lockar helt klart och priset är ok.

Frågan är då! Hur funkar det med mitt Lightroom 5 som finns installerat på datorn? Kommer det rulla på som vanligt med alla bilder som finns i importerade och redigerade biblioteket idag?

Daniel
 
Hej Alla!

Jag funderar på att hoppa på detta erbjudande. Har redan Lightroom 5 men Photoshop lockar helt klart och priset är ok.

Frågan är då! Hur funkar det med mitt Lightroom 5 som finns installerat på datorn? Kommer det rulla på som vanligt med alla bilder som finns i importerade och redigerade biblioteket idag?

Daniel

Svar ja dvs det kommer rulla på som vanligt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.