Annons

Äntligen!! PS och LR till bra pris

Produkter
(logga in för att koppla)
Så här sa Adobe när det ursprungliga erbjudandet för samma pris kom i september för oss som redan har Photoshop:

"To reiterate: the intention is not to get you in at $9.99/mo., then crank up the price after a year. $9.99 is the expected ongoing price."

Det borde rimligen gälla för alla de som hoppar på detta nya erbjudande också.

Coolt, det fanns något i alla fall. Fast det känns lite som ett politikerlöfte :-/

"Intentionen är att det här är det pris som vi förväntar oss ska gälla i framtiden" jo tjena det litar vi på hela vägen. :-/
 
Coolt, det fanns något i alla fall. Fast det känns lite som ett politikerlöfte :-/

"Intentionen är att det här är det pris som vi förväntar oss ska gälla i framtiden" jo tjena det litar vi på hela vägen. :-/

Hehe, nej det går nog inte att förlita sig på. Men vi kan som sagt spekulera röven av oss utan att bli klokare.
 
Priset lär väl landa runt 150-200 kr max per månad efter det att erbjudandeperioden är slut. Skulle de göra en större prisökning än så lär de tappa allt för många kunder eller i alla fall få allt för många kunder som hör av sig med klagomål.

Det är ju även den prisbild som funnits innan erbjudandet.

Priset lär landa runt 150 - 200 för bara Photoshop. Det är det jag betalar nu. Som en tidigare skrev i denna post så är det väldigt många vändningar från Adobes sida med prisändringar och annat.
Jag köpte loss Lr5 för mindre än 3 månader sedan och senare en "subscription" för bara Photoshop. Det kostar mig 179 kronor i månaden. Ett överkomligt pris när man sätta alting i perspektiv.
 
Det stämmer, här kommer vi!
Jag sitter ganska mitt i målgruppen för det här erbjudandet skulle jag tro. Jag har Lightroom 5 i dag men inget Photoshop. Jag har heller inte varit speciellt intresserad av Photoshop, bland annat på grund av priset. För en hundralapp i månaden hamnar saken i ett annat läge.

Men frågan är om jag alls har någon glädje av Photoshop. Om jag inte frustar av iver över att kunna klippa och klistra med bilder, utan är rätt nöjd med att kunna, ja vad ska man säga, framkalla mina foton på ett bra sätt - tillför då Photoshop så mycket väsentligt?
Om det är en fråga som går att svara på.

Jag köpte Lr5 för typ 3 månader sedan och senare en "subskription" på Photoshop CC för 179 kronor/månaden. Jag har använt Photoshop mycket mycket mindre än jag trodde jag skulle. Lr5 + Nik Collection är det jag använder mest.
 
Goda nyheter!

Det stämmer, här kommer vi!
Jag sitter ganska mitt i målgruppen för det här erbjudandet skulle jag tro. Jag har Lightroom 5 i dag men inget Photoshop. Jag har heller inte varit speciellt intresserad av Photoshop, bland annat på grund av priset. För en hundralapp i månaden hamnar saken i ett annat läge.

Men frågan är om jag alls har någon glädje av Photoshop. Om jag inte frustar av iver över att kunna klippa och klistra med bilder, utan är rätt nöjd med att kunna, ja vad ska man säga, framkalla mina foton på ett bra sätt - tillför då Photoshop så mycket väsentligt?
Om det är en fråga som går att svara på.

Fick precis bekräftat från än Photograph vän på Google+ att erbjudande verkligen gäller för alla.
Han hade bare Photoshop för $20/månaden och uppgraderade till Lr+Photoshop för $10/månaden.
Jag ska kolla uppsjälv ikväll efter jobbet.
 
Om du ena dan köpt ett par justa skor för 1000:- och nästa dag upptäcker att dom då reas för 680:-
Ja det är ju bara att bita i det sura.

Det är ju lite andra andra pengar det handlar om för oss som varit trogna köpare av Adobes produkter och uppgraderat varje version de senaste 10-12 åren. Klart att många känner sig en smula besvikna när nu alla icke tidigare kunder kan få Photoshop för en kostnad som vi aldrig ens kunnat uppgradera för. Själv bryr jag mig inte, utan gratulerar istället alla dem som kan få en otroligt bra deal i jämförelse. Det är ju också alldeles uppenbart att Adobe inte lyckats locka tillräckligt med befintliga kunder att gå över till deras prenumerationsmodell, så de måste göra något för att inte behöva erkänna sitt misslyckande och återgå till tidigare köpmodell.
 
Priset lär landa runt 150 - 200 för bara Photoshop. Det är det jag betalar nu.

Här är ytterligare info från Adobe om prissättningen framöver. (Från Luminous-landscape's forum.) Jag kan inte se att de skulle våga höja priset mer än marginellt efter ett år med risk för att tappa en stor del av de kunder de så febrilt jobbar för att ansluta sig till prenumerationsmodellen.

"Just a couple of points to help clarify some info:

The $9.99 price is the regular price, and not a promotional price that automatically goes up after a year (like some of our other promotions do). Each year when you renew, you renew at the current price, which may be higher or lower (or the same) than what you initially signed up for. This offer is NOT a price guarantee. I imagine, that sometime in the future, the price will change, but in general we don't have plans to raise the price.

The current black friday promotion runs for two weeks. It is basically the previous Photoshop photography bundle, with all restrictions removed (i.e. requirements for previous licenses, etc...). Once the black Friday offer is done, the previous policies / restrictions around the photography program go back into effect for new people joining.

Hope that helps...

mike chambers

[email protected]"

Tillägg: Det borde också innebära att vi som redan har en CS3 licens eller senare fortfarande har till den 31 december på oss att få PS CC + LR för 106 kr. Tyvärr är info från Svenska Adobe närmast omöjligt att få fram.
 
Sweeet

Jag bryr mig inte utan kastar mig bara över köp knappen. 106 bagare för PS och LL är en sweet deal hur man än vrider och vänder på det. Oroa sig över framtida prisökningar känns irrelevant, blir det för dyrt går jag tillbaka till Aperture.
 
Jag bryr mig inte utan kastar mig bara över köp knappen. 106 bagare för PS och LL är en sweet deal hur man än vrider och vänder på det. Oroa sig över framtida prisökningar känns irrelevant, blir det för dyrt går jag tillbaka till Aperture.

Precis. Exakt så resonerade jag också. Billigare än så här blir det nog inte. Troligtvis dyrare över tiden men jag tror inte heller på några chockhöjningar. Till er som funderar påminner jag om 2 december då denna kampanj slutar.
 
Om man bara vill ha photoshop borde man ju kunna få det ännu billigare, ser ingen anledning att även ha lightroom om man har photoshop.
 
Om man bara vill ha photoshop borde man ju kunna få det ännu billigare, ser ingen anledning att även ha lightroom om man har photoshop.






om du väntar till efter den andra december så blir det så.



Då tar man återför de kravet på CS3 för att kunna prenumerera för 106kr/mån och alternativen för oss som inte har en kvalificerande produkt är att betala 275kr/mån för en produkt eller CC paketet för 500kr/mån.
 
Märkligt att inte FS har skrivit något om detta i sin nyhetsrapportering. Det torde ju vara ganska intressant för många härinne. Eller har jag missat något.....?
 
Jag skickar upp denna tråd en bit genom ett nytt inlägg. Om det är någon som missat erbjudandet och att det går ut den 2 december.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.