ANNONS
Annons

Äntligen!! PS och LR till bra pris

Produkter
(logga in för att koppla)
Ger inte upp.

Hej. Jag har försökt prenumerera sedan i måndags. När jag har fyllt i beställningskupongen enligt instruktioner så får jag ett besked att det tyvärr inte går att genomföra beställningen just nu, försök lite senare.

Efter minst tio försök fick jag till min glädje se ett telefonnummer dit jag skulle ringa om jag ville beställa omedelbart. Nu har jag försökt komma fram minst 50 gånger, det är alltid upptaget och ingen telefonsvarare.

Till slut ledsnade jag och fick via chatten ett svenskt (08) nummer att ringa. Där fanns en telefonsvarare som jag vänligt ( fast jag intre känner mig vänlig) bad ringa mig.

Telefonen är tyst som den lappländska vinternatten.

Jag tror inte Adobe vill ha mig som kund längre, i alla fall inte för 106 spänn per månad.
Tips någon?

PS: Jag har en CS6 licens och ett Adobekonto och ja, jag har provat beställa med andra webbläsare utan bättre resultat.

Ger inte upp. Det är serioust belastning på deras website nu eftersom erbjudandet är så bra. Försök riktigt riktigt sent på kvällen. Det kan även vara lönt att räkna ut när jänkarna sover om programmen är på en utländskt server.

Hej. Jag har försökt prenumerera sedan i måndags. När jag har fyllt i beställningskupongen enligt instruktioner så får jag ett besked att det tyvärr inte går att genomföra beställningen just nu, försök lite senare.

Efter minst tio försök fick jag till min glädje se ett telefonnummer dit jag skulle ringa om jag ville beställa omedelbart. Nu har jag försökt komma fram minst 50 gånger, det är alltid upptaget och ingen telefonsvarare.

Till slut ledsnade jag och fick via chatten ett svenskt (08) nummer att ringa. Där fanns en telefonsvarare som jag vänligt ( fast jag intre känner mig vänlig) bad ringa mig.

Jag tror inte Adobe vill ha mig som kund längre, i alla fall inte för 106 spänn per månad.
Tips någon?

PS: Jag har en CS6 licens och ett Adobekonto och ja, jag har provat beställa med andra webbläsare utan bättre resultat.

Använde du länken som jag la upp i inlägg #1 i den här tråden? För mig funkade den klockrent.

Tips någon?

Jag hade också problem att få igenom det, men det fungerade när jag inte fyllde i momsnr. Har du testat det?

Funkade bra för mig. Mitt fulla CC är avslutat (trots att det inte gått ett år) och jag har köpt fotografipaketet för 105:- per månad :)

Jag tycker Adobe sköter det här på ett snyggt sätt och förtjänar en eloge, trots allt negativt om CC och den bortslarvade lösenordsdatabasen (och förmodligen just därför) :)

Jag skrev en kommentar på bloggsidan igår där jag frågade om det fungerade för oss svenskar också att byta från full CC till Photography Program, och de kontaktade mig som sagt och löste det idag. För mig som privatperson är det rätt trevligt att spara dryga 400:- i månaden (även om det var lite kul att ha tillgång till alla program), och de skulle ju faktiskt inte behöva gå med på det eftersom jag tecknat min tidigare prenumeration årsvis.

1260:- om året för LR och PS tycker jag är högst rimligt, och jag kan inte se någon som inte skulle tjäna på det jämfört med att betala fullpris och uppgradera nån gång ibland ...

Well said.

Jag tycker Adobe sköter det här på ett snyggt sätt och förtjänar en eloge, trots allt negativt om CC och den bortslarvade lösenordsdatabasen (och förmodligen just därför) :)

Jag skrev en kommentar på bloggsidan igår där jag frågade om det fungerade för oss svenskar också att byta från full CC till Photography Program, och de kontaktade mig som sagt och löste det idag. För mig som privatperson är det rätt trevligt att spara dryga 400:- i månaden (även om det var lite kul att ha tillgång till alla program), och de skulle ju faktiskt inte behöva gå med på det eftersom jag tecknat min tidigare prenumeration årsvis.

1260:- om året för LR och PS tycker jag är högst rimligt, och jag kan inte se någon som inte skulle tjäna på det jämfört med att betala fullpris och uppgradera nån gång ibland ...

Jag håller med till 100%
Jag tycker de som som klagar på priset bör fundera på hur många analog filmer de kan köper, framkallar och delar med vänner för 100:- i månaden.

Att Adobe tillät mig byter från bara Photoshop CC för 212:- till båda Lr och Photoshop för 105:- tycker jag är otroligt ovanligt för ett stort företag!

Tack Adobe.

Jag håller med till 100%
Jag tycker de som som klagar på priset bör fundera på hur många analog filmer de kan köper, framkallar och delar med vänner för 100:- i månaden.

Att Adobe tillät mig byter från bara Photoshop CC för 212:- till båda Lr och Photoshop för 105:- tycker jag är otroligt ovanligt för ett stort företag!

Tack Adobe.

Jag bytte från lite mer än 500:- per månad till lite mer än 100:- i månaden, trots att jag accepterat villkoren att mitt tidigare abonnemang skulle gälla ett år. Tror det här kan ge en del goodwill till Adobe - nu blir det inte mycket dyrare än om jag skulle köra endast LR och uppgradera varje år :)

Det är väl inte priset folk hänger upp sig på, utan modellen att behöva prenumerera på mjukvara man tidigare kunnat köpa utan bindningstid. Och vad gäller priset och de förändrade villkoren i övrigt, så är väl ingen så naiv så de tror Adobe gör detta för att vara justa. Hade deras prenumerationsmodell tagits väl emot från början och de flesta befintliga kunder gått över till den, skulle naturligtvis inga av dessa senaste erbjudanden existerat.

Efter alla diskussioner om prenumerationsmodellen kan man kanske hoppas att det utvecklas bildbehandlingsprogram som på allvar kan konkurrera med PS. Det är aldrig bra att ett företag har nästintill monopol.

Capture One, DXO, Aperture. Det finns alternativ till Lightroom. Jag tror de på allvar börja känna konkurrensen från andra RAW-konverterare och många behöver inte så mycket mer. Deras ess i rockärmen är PS som ingen rår på. Så för att inte tappa fotografer till andra så bundlar man ihop dem. Smart.

Kanske någon kan lägga in i sin kalender för oktober nästa år att kolla upp om de gjort en drastisk prishöjning, och i så fall meddela här i forumet så att folk hinner säga upp sina abonnemang innan de automatiskt får ett år till till fullpris.

Capture One, DXO, Aperture. Det finns alternativ till Lightroom. Jag tror de på allvar börja känna konkurrensen från andra RAW-konverterare och många behöver inte så mycket mer. Deras ess i rockärmen är PS som ingen rår på. Så för att inte tappa fotografer till andra så bundlar man ihop dem. Smart.

Ja, de får nog en hel del merförsäljning tack vare det. Jag skulle köpa uppgraderingen till LR5 (har inte blivit av bara, det har varit på todo-listan) men eftersom det inte var så farligt mycket mer pengar att få PS i ett år så blev det en prenumeration istället.

Adobe fick lite mer pengar av mig och jag fick PS som jag definitivt inte hade köpt för "gamla priset" då jag egentligen inte har behov av det.

För mej funkar det inte

Hej! Jag kar prenumererat på erbjudandet enl bif länk, som jag uppfattar det ska jag kunna använda både Lightroom och Photoshop. Men i ett mail med orderbekräftelse står det att det gäller kunder med CS3+ detta står int i i länken. Jag har inga problem med lightroom men Photoshop kan jag bara ladda ner en uppdatering, Jag har heller ingen fil så jag kan installera programmet har försökt avsluta abonnemanget men det går inte 1:a månaden fast om man avslutar första månaden kostar det inget om man avslutar senare får man betala 50% ingen kan man prata med på svenska, e-mail går inte skicka. Ett riktigt skitföretag när det gäller att serva sina kunder.https://creative.adobe.com/plans/offer/photoshop+lightroom?sdid=KIHZN

Känner mej helt hjälplös

Är det photoshop CS el cc du försöker hämta?
Jag har köpt samma paket utan att ha nåt sen innan och för mig funkar det med både LR och PS på två datorer så det är inte alltid knas iaf då.

Min bekräftelse såg likadant ut.

Hej! Jag kar prenumererat på erbjudandet enl bif länk, som jag uppfattar det ska jag kunna använda både Lightroom och Photoshop. Men i ett mail med orderbekräftelse står det att det gäller kunder med CS3+ detta står int i i länken. Jag har inga problem med lightroom men Photoshop kan jag bara ladda ner en uppdatering, Jag har heller ingen fil så jag kan installera programmet har försökt avsluta abonnemanget men det går inte 1:a månaden fast om man avslutar första månaden kostar det inget om man avslutar senare får man betala 50% ingen kan man prata med på svenska, e-mail går inte skicka. Ett riktigt skitföretag när det gäller att serva sina kunder.https://creative.adobe.com/plans/offer/photoshop+lightroom?sdid=KIHZN

Känner mej helt hjälplös

Den bekräftelse mejl jag fick hade samma text. Svenka Adobe har inte hängt med alla avtalvändningar som har skett de senaste 6 månader.

Går till den Adobe Creative Cloud program, logga in och Photoshop borde finnas där.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar