nja det är fler som har kommit fram till att 5 har bättre egenskaper på högre iso o det dynamiska omfånget är utjämnat där. Däremot så kan man inte säga att 5 har mer detaljer än D800 utan mer att kanske canon klarar högiso bilder bättre och det på att kanske ha en annan slags brushantering som i vissa fall kan vara snyggare.
men om vi säger så här,
jag har inga problem med bildkvaliten med D800 den är magisk i många fall
däremot så har jag haft lite andra problem med D800 som tex att den kör slut på batteriena i sb 900 blixten snabbt o att blixten börjar lukta bränt vilket den inte gör oavsett om jag fotar likadant med D700. Sedan så suger den mer batteri i kameran än D700 när jag kört med D700 så har jag bara behövts använda extra batteriet ett fåtal gånger med D800 på en gång. Visst jag fotar mycket o det är inga större problem att ha flera extra batterier men det är synd att man bara kan ladda en i taget o inte två som med vissa pro kameror.
Vad jag hört så har fler haft problem med att den knäcker batterier o får blixten att lukta bränt (sb900) däremot när jag kört med pocket wizard så har jag inte märkt något.