Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Äntligen Nikon D800
- Trådstartare phool
- Start datum
Teodorian
Aktiv medlem
Hur stort färgdjup klarar D800-sensorn av att läsa ut. Är det mer än 14-bitar?
/Karl
Ur broschyren:
"Bildhanteringssystemet EXPEED 3 med 14-bitars A/D-omvandling och 16-bitars bildbearbetning ger förstklassiga tonövergångar."
Teodorian
Aktiv medlem
Teodorian
Aktiv medlem
LEE Cordon Bleu
Aktiv medlem
Jaha så kom äntligen Vertikalgreppet Pixel Vertax !
Och vad jag kan se så kan man inte klaga. Bra kvalité än så länge iaf.
Och till priset av en bråkdel av orginal greppet så anser jag detta vara ett fynd. http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300729506437
Skulle det inte hålla i flera år så har man ju pengar kvar att köpa ett till eller rättare sagt >3 till.
Mvh. /LEE
Och vad jag kan se så kan man inte klaga. Bra kvalité än så länge iaf.
Och till priset av en bråkdel av orginal greppet så anser jag detta vara ett fynd. http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300729506437
Skulle det inte hålla i flera år så har man ju pengar kvar att köpa ett till eller rättare sagt >3 till.
Mvh. /LEE
Falumas
Aktiv medlem
Ur broschyren:
"Bildhanteringssystemet EXPEED 3 med 14-bitars A/D-omvandling och 16-bitars bildbearbetning ger förstklassiga tonövergångar."
Men eftersom sensorn klarar av fyra gångers förstärkning på ett bra sätt, så borde det gå att ta ut fyra bitar mer, dvs 18-bitar.
/Karl
LEE Cordon Bleu
Aktiv medlem
Idag kom det en snickers med posten. japanphoto släng er i väggen!
Jasså CyberPhoto skickade dig en snickers tillsammans med en D800 !?
Trevligt då får du vara med i vår klubb.
Du tilldelas klubb nummer 1848508
Mvh. /LEE
phool
Aktiv medlem
Idag kom det en snickers med posten. japanphoto släng er i väggen!
En D800 och en snickers? Ojojojoj, ni småpojkar är lättroade, får väl gratulera. Själv sitter jag med grejer som kräver en man med hår på bröstet.
Bilagor
Falumas
Aktiv medlem
En D800 och en snickers? Ojojojoj, ni småpojkar är lättroade, får väl gratulera. Själv sitter jag med grejer som kräver en man med hår på bröstet.
Har man en D800 klarar man sig bra utan hår på bröstet. Tar dock hellre en Norrlands än en snickers.
Hur kompenserar man taskig upplösning och dålig DR med hår på bröstet?
/Karl
j2^
Aktiv medlem
/Karl
Kvällens flabb. Jag dricker en Norrlands G ld tillsammans med en MkIII-ägare.
phool
Aktiv medlem
Har man en D800 klarar man sig bra utan hår på bröstet. Tar dock hellre en Norrlands än en snickers.
/Karl
Vet inte riktigt vad du pratar om, förstår inte bäbisspråk. Men jag kan köpa godis åt dig på lördag.
Lothar Marunga
Aktiv medlem
Väljer hellre
en snickers.
lma
en snickers.
lma
Helmetrock
Aktiv medlem
Nja, det är väl snarare så att med en D800 behöver man inte trösta sig med öl ;-)
(Ok, jag är faktiskt ledsen att du skaffade en 5D3, hade du stannat hos Nikon hade Canonsidan inte haft en chans i debatterna ;-)
Falumas
Aktiv medlem
Vet inte riktigt vad du pratar om.
Då valde du rätt, vi som förstår väntade med glädje på vår D800.
/Karl
phool
Aktiv medlem
Då valde du rätt, vi som förstår väntade med glädje på vår D800.
/Karl
Visst valde jag rätt, jag förstod på förhand att Era kameror skulle levereras med 30 olika fel, ha defekt autofokus och kännas som dom där engångskamerorna man köper på Lidl.
phool
Aktiv medlem
Nja, det är väl snarare så att med en D800 behöver man inte trösta sig med öl ;-)
(Ok, jag är faktiskt ledsen att du skaffade en 5D3, hade du stannat hos Nikon hade Canonsidan inte haft en chans i debatterna ;-)
Men öl är gott =) Jag har en fot på varje sida ju, men just nu är Nikonpojkarna så elaka och bara steker mig =( Så fort jag hoppar in i tråden för att göra ett trevligt inlägg så hoppar nån på mig =/ jag är en känslig själ som blir ledsen ibland. Därför jag håller mig borta från tråden och gör ett inlägg bara när jag har nåt vettigt att komma med.