Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Äntligen Nikon D800

Borde man inte kunna få ut MYCKET högre upplösning än sådär ur 24 stycken 36-mpix bilder?

Det beror ju lite på vad man har för kvalitetskrav, vill man ha ett 100% resultat får man oftast lov att skala ner lite. Zoomar du in i min bild som var den först zoom.it-bilden så ser du väldigt mycket brus längst in.

/Karl

Det beror ju lite på vad man har för kvalitetskrav, vill man ha ett 100% resultat får man oftast lov att skala ner lite. Zoomar du in i min bild som var den först zoom.it-bilden så ser du väldigt mycket brus längst in.

/Karl

Skala ner har jag aldrig gjort, det tar ju bort en del av poängen tycker jag. Däremot är många zoom-applikationer ganska korkade då de möjliggör zoomning långt över vad bilden tål (över 100%). I Krpano kan man dock ändra eller lägga till parametrar i XML-filen som hindrar det.

Skala ner har jag aldrig gjort, det tar ju bort en del av poängen tycker jag. Däremot är många zoom-applikationer ganska korkade då de möjliggör zoomning långt över vad bilden tål (över 100%). I Krpano kan man dock ändra eller lägga till parametrar i XML-filen som hindrar det.

Inga av dom jag använder tillåter över 100%.

Min brobild var tagen med en dubblare och mitt 70-210f4 så det är mest därför kvaliteten är som den är.

/Karl

Jag har ett D800 hus för 24990kr hos mig i Media Mark Västerås om någon fortfarande peppar.
Ändrar inlägget om den blir såld eller bokad på annat håll.

Jo, det är sant, men jag hade ett ganska stort överlapp beroende på att båten krängde lite i vinden.

Här en med 240 bilder, även den med D800: www.prepix.se/HBG_radhuset_giga.html
(bilden är inte färdig, så klaga inte för mycket :)

Haha ... näe klaga skulle jag aldrig få för mig ... men jag måste bara nämna att ni i Helsingborg måste kommit längst inom kollektivtrafikens miljövänlighet (Segwaybuss med endast 1 axel lämnar Knutpunkten) ;) Underbar ;) Den får du INTE redigera bort!!!

Haha ... näe klaga skulle jag aldrig få för mig ... men jag måste bara nämna att ni i Helsingborg måste kommit längst inom kollektivtrafikens miljövänlighet (Segwaybuss med endast 1 axel lämnar Knutpunkten) ;) Underbar ;) Den får du INTE redigera bort!!!

Haha, det har jag inte själv sett, ska genast kolla :)

Japan Photo har hört av sig

Gaska just erbjudande om man nu är Canon-fan.

Vi erbjuder dig t.ex. Canon EOS 5D Mark III med 5000:- i rabatt på dagens pris. Du betalar 26990:- istället för 31990:-. Detta erbjudande är personligt och gäller endast dig som har lagt en förhandsbokning på Nikon D800 eller D800E före 2012-07-11. (Detta erbjudande går inte att kombinera med andra erbjudanden eller kampanjer.)

..klart man väntar istället.

lma

Gaska just erbjudande om man nu är Canon-fan.

Vi erbjuder dig t.ex. Canon EOS 5D Mark III med 5000:- i rabatt på dagens pris. Du betalar 26990:- istället för 31990:-. Detta erbjudande är personligt och gäller endast dig som har lagt en förhandsbokning på Nikon D800 eller D800E före 2012-07-11. (Detta erbjudande går inte att kombinera med andra erbjudanden eller kampanjer.)

..klart man väntar istället.

lma

Äntligen !

Mvh./LEE

Här är ett mail jag just fick från Japanphoto:

Kära

Detta meddelande går ut till dig som lagt en förhandsbokning på Nikon D800 eller Nikon D800E men ännu inte fått din kamera. Vi på Japan Photo vill gärna hålla dig uppdaterad gällande leveranser och kötider.

Tyvärr har avtalsförhandlingarna mellan Japan Photo och Nikon Nordic AB nyligen strandat. Men för att tillgodose dina behov som kund så jagar vi på Japan Photo Nikonkameror i hela Europa, så att du som kund ska få din kamera så snabbt som möjligt.

Leveranserna har redan börjat komma in, men just nu är efterfrågan på Nikons nya kameramodeller (D4, D800 och D800E) extremt stor i hela Europa, och tillverkningen och leveranserna matchar i dagsläget inte den stora efterfrågan. Vi har i nuläget cirka 400 förhandsbokningar av dessa tre modeller, vilket tyvärr resulterar i en lång väntetid för dig som kund.

Du har självklart kvar din plats på vår bokningslista och vi kommer att ge dig ytterligare information via e-post så fort vi får mer information kring dessa leveranser.

Nikons nya modeller är extremt bra men vi vill samtidigt att du som kund ska känna att vi inte glömt bort dig. Skulle du därför ha intresse av andra motsvarande modeller från andra märken, så tveka inte att höra av dig till oss för ett personligt erbjudande.

Vi har självklart förståelse för att detta kanske inte är aktuellt just för dig, och du har automatiskt kvar din plats i kön för D800/D800E. När vi har fått in din kamera köper du den självklart till det utlovade priset oavsett eventuella prishöjningar i butik och på vår hemsida.

Du får gärna kontakta oss om du har några frågor eller funderingar. Du når oss alltid via telefon, e-post eller chat. Vår support har öppet måndag till fredag 09.00-17.00.

Det blev alltså som de mest negativa trodde, och jag är inte förvånad alls.... Bra erbjudande på 5D3 å andra sidan :-D

Här är ett mail jag just fick från Scandinavian:

Det blev alltså som de mest negativa trodde, och jag är inte förvånad alls.... Bra erbjudande på 5D3 å andra sidan :-D

Skickade Scandinavian ett mejl i Japanphotos namn? ;)

Nä, för mig var det uppenbart från början att de inte skulle kunna hålla det pris de gick ut med. Tjommen som var här och skrev i tråden sa ju att priset var för att fira att de fått prostatus från Nikon, och det verkar ju lite märkligt när de inte får några kameror att sälja ...

Här är ett mail jag just fick från Japanphoto:

Dessutom... Eftersom JP under ganska lång tid parallellimporterat Nikonprylar så kan man väl tro att Nikon Nordic inte kände något behov av att vara särskilt tillmötesgående?

Minneskort?

Har nu beställt en D800E Om jag googlar lite så kommer jag säkert att hitta svaret, men väljer expertisen här istället. Så min fråga till er: Vilket/vilka minneskort skall jag välja? Priset är inget problem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar