pet
Aktiv medlem
Konstigt att canonisterna fick sina, även dom som inte ens stod i kö, japan photo hade t.o.m 2 exemplar i butik igår, obokade och allt. Ingen kan övertyga mig om annat än att Canon har skött leveransstarten mycket bättre än Nikon. Jag har ett råd till alla som försöker ge mig råd. VAR ALLTID ÄRLIGA MOT ER SJÄLVA =D Ok om det nu är ett enormt tryck på D800 och halva sverige vill ha den, men varför har då knappt några fått den, inklusive NPS och NPU kunder? Svaret är enkelt, Nikon har gjort bort sig med leveranserna. Säger inte att Canon gör bättre kameror, knappast, utan att dom i alla fall denna gång skötte leveranserna bättre. Menar inget annat.
Går inte att jämföra....det är första gången Nikon erbjuder en högupplöst FF med filmfunktion mm i denna prisklassen...en mycket efterlängtade kamera av många Nikonanvändare.
När Canon kom med 5D MarkII så var det samma sak som det är med D800 nu...grymma köer o riktigt långa väntetider...att det inte är så långa köer på 5D MarkIII beror främst på att dom flesta Canonanvändarna som köper denna typen av kamera sitter redan på en 5D MarkII o avvaktar ett tag eller hoppar 5D MarIII helt då det är för liten uppgradering.
Hade Nikon tex sedan tidigare haft en D700 med tex 25mp o filmfunktion mm så hade garanterat köerna o väntetiden inte varit lika lång på D800an som det är i dagsläget.
Jag tycker du ska vänta....det är ju som sagt Nikon D800 som du suktar efter så köper du en Canon 5D MarkIII så kommer du garanterat att ångra dig senare då det inte är den kameran du egentligen vill ha.