phool
Aktiv medlem
Jag har en D5100 också, har du åkt 300+ med motorcykel nån gång? Jag har gjort det många ggr "vi kan säga att det var på autobahn i tyskland ". Vägen blir jättesmal man ser nästan ingenting runtom, periferiseendet blir obefintligt. Precis samma sak som att titta i sökaren med min d5100, jag hatar små sökare. Så jag vill inte använda den, sensorn är ju suverän dock. Problemet är att jag är impulsiv och hatar att vänta. Ibland är jag en riktig idiot, när jag skjutsar min pappa för att han ska handla så brukar jag säga att han har max 10 minuter på sig, kommer han inte när det har gått tio minuter så åker jag bara därifrån så att han får gå hem med flera tunga kassar. Och jag tänker knappast behandla Nikon bättre än min pappa. Leverans skulle ju vara den 22:a. Här är min order förresten, var nog inte sådär jättemånga i sverige som beställde den före mig. http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=1785656&postcount=1155 och jag betalade den samma dag som den presenterades och blev prissatt. Jag är dålig på att vänta. Och det är många NPS kunder som ska ha sina först också.En vecka? Lycka till...
Vet inte hur det ser ut på Cyberphoto, men för ett tag sedan hörde jag att Scandinavian hade 40 NPS-exemplar först i kön. Min är en av dom, och jag har inte hört ett pip än.
Å andra sidan är det ju bara att ta en annan kamera och använda den...