Karl, jag ska göra det väldigt väldigt enkelt för dig. Det bästa är att alltid vara ärlig mot sig själv och andra... Länken du postade med dxo:s tester. Kolla igenom measurements och titta på snr, alltså isoprestandan mellan 5DIII och D700, i den tabellen så syns det tydligt att 5DIII presterar bättre än D700 på precis alla isotal. MEN dxo har valt att sätta en HÖGRE slutpoäng på D700 gällande iso. Ett sånt mysterium är för mig helt obegriplig, jag kan bara tänka mig två alternativ.
1. Dxo testarna är helt hjärndöda.
2. Dom är mutade.
Ingen i världen kan förklara varför poängsysstemet är som den är i dxo. Sist men inte minst, jag har ganska mycket erfarenhet av D700, vet inte om du bor schweiz eller falun =) Men vi kan träffas och göra ett test nån dag på många olika motiv. Kanske då får du veta att D700 och 5D3 inte ens ska ligga nära varandra gällande ett "overall score" om dxo hade varit en pålitlig testare. Men helt allvarligt så vill jag inte förstöra denna tråd. D600 kan bli en riktigt bra kamera och det är väl den som ska diskuteras. Vill du göra ett test så får du gärna pm:a mig.